Switch 2 zadebiutował 5 czerwca i już po kilku dniach jego użytkownicy doświadczają pewnych problemów związanych z baterią. Na szczęście nie jest to poważny problem i Nintendo udostępniło już rozwiązanie tego problemu. W niektórych przypadkach poziom naładowania baterii wyświetlany na urządzeniu nie odpowiada rzeczywistemu poziomowi naładowania baterii, co powoduje, że użytkownicy osiągają niski poziom naładowania baterii, ale nadal mogą grać przez długi czas.
Nintendo potwierdziło ten problem i udostępniło poprawkę do niego. Polega ona na zresetowaniu urządzenia poprzez przejście do trybu odzyskiwania. Aby to zrobić:
- Proszę upewnić się, że używany jest odpowiednio mocny zasilacz sieciowy
- Proszę sprawdzić, czy na urządzeniu przenośnym jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie sprzętowe. Jeśli nie, proszę je zaktualizować i kontynuować
- Proszę wyłączyć Switch 2
- Przytrzymując przyciski zwiększania i zmniejszania głośności, proszę nacisnąć przycisk zasilania jeden raz
- Proszę przytrzymać przyciski głośności do momentu pojawienia się menu Recovery Mode
- Proszę wyłączyć urządzenie, przytrzymując przycisk zasilania
- Proszę włączyć Switch 2
Nintendo twierdzi, że powinno to zresetować miernik poziomu naładowania baterii. GameSpot poinformował, że to rozwiązanie działa. Istnieje inna metoda naprawienia tego problemu, ale jest ona bardziej czasochłonna i Nintendo twierdzi, że nie jest to natychmiastowe rozwiązanie.
- Proszę upewnić się, że posiadasz najnowsze oprogramowanie sprzętowe
- Proszę wyłączyć wszystkie ustawienia trybu automatycznego uśpienia (przełącz je na "Nigdy")
- Proszę podłączyć zasilacz sieciowy bezpośrednio do urządzenia przenośnego
- Proszę pozwolić Switch 2 naładować się do 100%. Może to potrwać do trzech godzin w zależności od poziomu naładowania baterii
- Gdy bateria osiągnie 100% lub miną trzy godziny, proszę pozostawić urządzenie podłączone na kolejną godzinę
- Po upływie dodatkowej godziny proszę odłączyć adapter i pozostawić Switch 2 w menu Home, aż bateria prawie się wyczerpie
- Proszę wyłączyć urządzenie i odstawić je na co najmniej 30 minut
- Proszę powtórzyć te kroki kilka razy, a w końcu miernik naładowania baterii powinien sam się naprawić
Jeśli żadna z tych metod nie zadziała, jedyną inną opcją jest rozpoczęcie procesu naprawy online https://repair.nintendo.com/cc/soConsumer.html?lang=EN&sys=SWTCH&sym=BTTCHGINDINA.