Niefortunna seria doniesień z targów Gamescom 2025 z praktycznego demo Borderlands 4 na Nintendo Switch 2 opisała wydajność gry jako "horrendalną".
Według szeroko rozpowszechnionego postu X autorstwa użytkownika EpicNNG, wersja demonstracyjna gry Borderlands 4 z targów Gamescom zmagała się ze znacznymi trudnościami, ledwo utrzymując stały poziom 30 klatek na sekundę. Ten wynik staje się tym bardziej niepokojący, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że EpicNNG grał w grę w trybie zadokowanym, a gra zmagała się z zaledwie czterema wrogami na ekranie.
Użytkownik zgłosił, że demo było nękane poważnym opóźnieniem wejściowym, a rozdzielczość renderowania została drastycznie zmniejszona, co nasuwa pytanie, czy DLSS i generowanie klatek działają zgodnie z przeznaczeniem.
Mimo to, jego raporty sugerują, że wierność wizualna była niższa, a rozdzielczość renderowania została całkowicie obniżona. Nie jest to jednak pierwsza gra na Nintendo Switch 2, która cierpi z powodu poważnych problemów z wydajnością.
Według doniesień,Elden Ring: Tarnished Edition borykało się z poważnymi problemami z wydajnością na Nintendo Switch 2, a użytkownicy zgłaszali, że gra czasami spadała do 15 FPS. Jest to o tyle zaskakujące, że Nintendo Switch 2 jest na rynku dopiero od dwóch miesięcy i rodzi pytania o to, czy konsola poradzi sobie z wymagającymi grami AAA.
Gearbox Software podobno pracuje nad optymalizacją Borderlands 4 do premiery 3 października 2025 roku na Nintendo Switch 2, po premierze 12 września na Xbox Series S|X, PlayStation 5 i PC.
Deweloperzy mają jednak trudności z pracą nad tytułami innych firm, biorąc pod uwagę ograniczoną dostępność zestawów deweloperskich Nintendo dla Switch 2. Dyrektor generalny Gearbox, Randy Pitchford, przyznał się do problemów z wydajnością na Switch 2, stwierdzając, że zespół nadał priorytet parytetowi zawartości i obsłudze cross-play z innymi platformami, zamiast dążyć do wyższej liczby klatek na sekundę.
Należy również zauważyć, że Randy Pitchford, dyrektor generalny Gearbox, potwierdził, że fizyczne kopie portu Switch 2 będą wymagały znacznego pobrania, prawdopodobnie karty Game-Key, ponieważ rozmiar gry 68 GB przekracza pojemność kartridża Switch 2.
Rewelacja ta wywołała intensywną debatę w społeczności graczy na temat tego, czy Switch 2 może pozostać realną opcją przenośną do grania w tytuły AAA, zwłaszcza te wymagające sprzętu, w podróży.