W branży zdominowanej przez wieloletnich gigantów, takich jak Xbox, PlayStation i Nintendo, Nex Playground wyłonił się jako budżetowy, przyjazny rodzinie, casualowy konkurent dla PlayStation 5 i Xbox Series S.
Nex Playground kosztuje 250 dolarów. Ta konsola w kształcie sześcianu stała się dużym sprzedawcą, przewyższając nawet sprzedaż PS5 w tygodniu poprzedzającym Czarny Piątek. Stała się również najlepiej sprzedającą się konsolą numer dwa w Stanach Zjednoczonych, za Nintendo Switch 2.
W przeciwieństwie do realistycznej grafiki i coraz większego nacisku na grafikę i ray tracing w grach, Nex Playground przyjmuje odwrotne podejście. Prosta konsola koncentruje się na aktywnej, zabawnej rozgrywce i przemawia do szerokiego grona odbiorców dzięki niskiej cenie.
Według CEO Nex, Davida Lee, Nex Playground jest duchowym następcą nieistniejącego już sensora ruchu Kinect.
W niedawnym wywiadzie dla the Game Businesslee szczerze opowiedział o przyczynach sukcesu Playground. Stwierdził on:
Nie zamierzamy konkurować z high-endową grafiką. Nasze możliwości graficzne na Nex Playground są mniej więcej podobne do PS3. Ale możemy tworzyć świetne gry na PS3.
Grafika nie jest zła. Jest 10 razy lepsza niż na Wii. Nie chodzi o to, że nie poprawiła się w stosunku do Wii; zdecydowanie się poprawiła. I pozwala nam tworzyć wciągające gry.
Kolejnym kluczowym powodem sukcesu Playground, według Lee, była rezygnacja z kontrolerów. Wyjaśnił dalej: "I nie ma żadnych kontrolerów. Kontrolery mogą być drogie w dzisiejszych czasach. Mamy prostego pilota do nawigacji w grach i to wszystko. Wszystko wykorzystuje kamerę, która może śledzić cztery osoby jednocześnie. Dokonaliśmy szeregu wyborów, które pozwoliły nam utrzymać przystępną cenę"
Taktyka cenowa Nexa opłaciła się. Cena Nex Playground zaczynała się od 199 USD, a następnie wzrosła do 249 USD w 2025 roku. Jest to jednak nadal znacznie poniżej ceny obecnej generacji PlayStation, Nintendo i Xbox.
Podczas świątecznej wyprzedaży Playground spadł z powrotem do 200 USD, jeszcze bardziej wzbudzając zainteresowanie zwykłych graczy. Playground pokonał nawet sprzedaż sprzętu Xbox w Czarny Piątek pod względem sprzedanych jednostek, nawet jeśli ten ostatni wygenerował większe przychody ze względu na wyższą cenę serii S|X.
Gry stają się coraz droższe, a ceny pamięci RAM rosną, a branża gier wideo przedkłada wierność wizualną nad rozgrywkę. Czasami jednak mała kostka, taka jak Nex Playground, udowadnia, że mniej znaczy więcej, zwłaszcza jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeb graczy o ograniczonych zasobach pieniężnych w 2025 roku i później.









