Notebookcheck Logo

New Blood's Dungeons of Dusk zmienia retro FPS w dungeon crawler RPG inspirowany grami DOOM i Wolfenstein RPG

Okładka Dungeons of Dusk (źródło grafiki: New Blood Interactive X)
Okładka Dungeons of Dusk (źródło grafiki: New Blood Interactive X)
New Blood Interactive zaprezentowało Dungeons of Dusk, turową grę RPG typu dungeon-crawling, będącą spin-offem uznanej strzelanki retro Dusk, czerpiącej wiele z kultowych tytułów mobilnych DOOM RPG i Wolfenstein RPG. Zaplanowana na 2026 rok gra z 30 poziomami kampanii, pełnym wsparciem platformowym i wbudowanym edytorem poziomów, kanonicznie wypełnia luki między epizodami Zmierzchu, zamieniając strzelanie na oparte na siatce, krótkie odgrywanie ról.
Gaming Retro

New Blood Interactive zapowiedziało turową grę typu dungeon-crawling, będącą spin-offem retro FPS-a Dusk. Dungeons of Dusk ma ukazać się w 2026 roku i jest opracowywane przez 68k Studios. RPG kanonicznie wślizguje się pomiędzy trzy epizody Dusk .

Dyrektor generalny New Blood od dłuższego czasu myślał o stworzeniu gry RPG Dusk , ale nie miał dewelopera, który znałby tajniki oldschoolowych dungeon crawlerów. Chciał też kogoś, kto kochał DOOM RPG tak samo jak on. Po wypróbowaniu Inferno i Ludus Mortis od 68k Studios, znalazł swój wymarzony zespół.

Dyrektor generalny New Blood, Dave Bleiwess, ogłosił Dungeons of Dusk w poście Steam i powiedział:

Dungeons of DUSK rozpoczyna się zaraz po zakończeniu Epizodu 1 i Epizodu 2, a druga połowa rozgrywa się pomiędzy Epizodem 2 i Epizodem 3. Myśleli Państwo, że nasz bohater po prostu magicznie przeniósł się z miejsca na miejsce? Wcale nie. Oczywiście cały czas był w jakimś DUNGEONS.

Strzelanka Davida Szymanskiego z 2018 roku zdobyła powszechne uznanie za pikselową, ale uroczą estetykę przypominającą Quake'a i Dooma oraz szybką rozgrywkę. Jednak Dungeons of Dusk przekształca tę formułę w niewielką grę RPG.

Gra czerpie inspirację z zapomnianych mobilnych perełek, takich jak Fountainhead Entertainment's Doom RPG i Wolfenstein RPG z 2000 roku. Bleiwiss powiedział w poście, że trzymał te gry dla siebie przez ponad 20 lat. Dodał również:

Naszą główną inspiracją dla Dungeons of DUSK był rzeczywiście... DOOM RPG. Mobilna wersja RPG DOOM, Fountainhead Entertainment, która w 2005 roku była znacznie powyżej swojej wagi. DOOM RPG nie był niczym, czego ktokolwiek się spodziewał, był wszystkim, czym powinien być, a nawet więcej.

Rezultatem tej inspiracji jest gra RPG z 30 poziomami kampanii, wraz z dziwacznymi postaciami niezależnymi i dialogami.

Dungeons of Dusk jest już prawie rok w cyklu deweloperskim, z ukończoną większością mechaniki i sześcioma lub siedmioma poziomami kampanii. Demo zostało zaprezentowane na Steam Next Fest w lutym.

Potwierdzono, że w momencie premiery gra będzie oferować pełne wsparcie dla kontrolerów, weryfikację Steam Deck oraz edytor poziomów. Dungeons of Dusk zostanie wycenione na 16,99 USD i będzie dostępne na Steam, GOG, Mac, Linux, PS5, Xbox Series S|X, Nintendo Switch, iOS i Android.

Kup Dusk na Amazon tutaj

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > New Blood's Dungeons of Dusk zmienia retro FPS w dungeon crawler RPG inspirowany grami DOOM i Wolfenstein RPG
Rahim Amir Noorali, 2025-12-11 (Update: 2025-12-11)