Jump Space zostało zapowiedziane na początku tego roku jako zaskakująco dopracowana gra od początkującego niezależnego studia Keepsake Games, założonego przez weteranów, którzy pracowali nad takimi grami jak Mirror's Edge, It Takes Two i Wolfenstein: The New Order. Nowa gra science-fiction łączy w sobie tradycyjną rozgrywkę w strzelankach, progresję i mechanikę opartą na misjach, a także kosmiczne walki, podobnie jak w The Expanse, i zostanie wydana w cenie 19,99 USD, gdy wejdzie do wczesnego dostępu na Steamie 19 września.
Jump Space to kosmiczna strzelanka science-fiction, w której gracze walczą z wrogami zarówno w walkach naziemnych FPS, jak i w szybkich walkach psów na statkach kosmicznych. Gracze mogą grać w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech graczy lub w pojedynkę. Rozgrywka opiera się na misjach, a w każdej z nich przyjdzie nam walczyć z okrętami wojennymi NPC oraz wrogim środowiskiem kosmosu i obcych światów. Wydaje się, że w grze nie zabraknie eksploracji, a walka FPS obejmuje zarówno misje abordażowe, jak i walki naziemne. W całym tym chaosie wojny sci-fi, trzeba będzie również utrzymywać, ulepszać i naprawiać swój statek, gdy zostanie uszkodzony podczas misji.
Grafika plasuje się gdzieś pomiędzy futurystycznym sci-fi a realizmem, a inspiracja Gwiezdnymi Wojnami jest wyraźna w niektórych projektach statków zaprezentowanych w zwiastunie na YouTube.
Mapa drogowa zawartości i cena Jump Space ujawnione
Cena 20 dolarów została ujawniona w niedawnym poście informacyjnym na Steamdeweloper potwierdził również aktualny stan gry i dał nam wyobrażenie o tym, co pojawi się w przyszłości. Zgodnie z aktualizacją, Jump Space zostanie uruchomiony z:
- 9 rodzajów misji
- ponad 50 grywalnych sektorów - czyli poziomów
- 4 regiony galaktyki do odblokowania
- 2 grywalne statki
- 26 komponentów statków do ulepszeń,
- 8 rodzajów broni
- 16 wrogów okrętowych
- 11 wrogów naziemnych.
Podczas wczesnej wersji demonstracyjnej gry w czerwcu tego roku, Jump Space zdołał przyciągnąć aż 500 000 graczy, a gracze, którzy recenzowali demo, wystawili mu 93% pozytywnych ocen na Steam. Można więc śmiało powiedzieć, że Jump Space zapowiada się na ekscytujące doświadczenie, nawet przy obecnym poziomie dopracowania i rozgrywki.
Oprócz niskiej ceny premierowej i bogactwa zawartości, Keepsake Games ogłosiło również trzy planowane aktualizacje zawartości lub rozdziały dla Jump Space - każdy z nich zawiera niewielką dawkę dodatkowej zawartości. Rozdział 2, który pojawi się między premierą a pierwszym kwartałem 2026 roku, doda niekończący się tryb, czat tekstowy, nowe bronie, obsługę rozgrywki offline, nowy statek, więcej misji fabularnych, kilka aktualizacji jakości życia i balansu, nowych wrogów i typy misji oraz mechanikę ślizgu dla lepszej mobilności.
Rozdział 3: Secrets of the Telmari ponownie rozszerza grę o kolejne nowe bronie, dodatkowych wrogów, nowego bossa naziemnego, więcej rozszerzeń fabularnych, czat głosowy, kolejny nowy statek, więcej grywalnych obszarów i widok pilota z perspektywy pierwszej osoby. Należy zauważyć, że zawartość ta nie zostanie wprowadzona jako jedna duża aktualizacja. Zamiast tego zostanie ona udostępniona w kilku aktualizacjach w trakcie cyklu aktualizacji. Rozdział 3 ma rozpocząć się po 1 kwartale 2026 roku.
Jump Space wymaga również tylko karty graficznej Nvidia GTX 1070 jako minimalnej specyfikacji, co oznacza, że prawdopodobnie będzie można ją uruchomić na urządzeniach takich jak Lenovo Legion Go S (obecnie 649,99 USD na Amazon).