Jak z filmu science fiction, Volonaut zaprezentował Airbike, model latającego motocykla, obiecujący krótkie loty na niskich wysokościach. Model ten został zaprojektowany do przewozu jednego pasażera przy użyciu napędu odrzutowego i jest w stanie startować i lądować pionowo. Motocykl, choć przełomowy, nadal budzi pewne obawy.
Pojazd jednoosobowy pojazd został wykonany głównie z komponentów drukowanych w 3D przy użyciu włókna węglowego, a jego waga wynosi zaledwie 30 kilogramów. Ta lekka charakterystyka pozwala na unoszenie i sterowanie bez użycia skrzydeł lub wirników. Rower Volonaut jest stabilizowany przez pokładowe oprogramowanie stabilizujące, wspomagane przez komputer pokładowy.
Pod względem technicznym Airbike jest ambitny. Wykorzystuje dysze o zmiennym ciągu i skomputeryzowany system sterowania lotem, który umożliwia zawisanie, balansowanie i responsywne manewry. Obiecuje 360-stopniową widoczność (ze względu na brak obudowy kokpitu) i ekstremalną manewrowość, z modele testowe osiągają podobno prędkość do 190 kilometrów na godzinę (km/h) (km/h); jednak jednostki produkcyjne będą ograniczone do około 102 km/h, aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi ultralekkich samolotów.
Rower może latać do dziesięciu minut, w zależności od wagi kierowcy, i akceptuje popularne paliwa lotnicze, takie jak Jet-A1, a także olej napędowy, naftę lub biodiesel. Maksymalny czas lotu Airbike'a wynosi 10 minut, a jego użytkowanie w USA nie wymaga licencji.
Jakkolwiek innowacyjny, zaprezentowany latający rower ma swoje wady. Przy maksymalnej masie pilota wynoszącej 95 kilogramów i braku zapasowego napędu lub mechanizmu szybującego, czas trwania lotu i marginesy bezpieczeństwa są ściśle ograniczone. Krytycy wskazywali również na brak publicznych zgłoszeń patentowych, niejasne ścieżki regulacyjne i stromą cenę 880 000 USD jako oznaki, że maszyna ta może pozostać niszowym produktem dla entuzjastów, a nie skalowalnym rozwiązaniem mobilności. Krótki czas lotu, potencjalny wpływ na hałas i podatność na awarie silnika rodzą pytania o długoterminową rentowność, nawet gdy firma otwiera zamówienia przedpremierowe na dostawę w 2026 roku zamówienia przedpremierowe na dostawę w 2026 roku, ale daty dostaw są nadal niejasne.
Volonaut, kierowany przez przedsiębiorcę lotniczego Tomasza Patana (znanego z osobistego eVTOL Jetson One), zaoferował niewiele szczegółów na temat finansowania lub skali produkcji.
Lista firm, które zaprezentowały prototypy latającego roweru nie jest krótka: JetPack Aviation Speeder, Aerofex/Aeroflex Jedi Hoverbike, A.L.I. XTurismo, między innymi. Dotychczasowe próby nie doprowadziły jednak do powstania pojazdów komercyjnych z wielu powodów, w tym braku skalowalności, ograniczeń technicznych, wysokich kosztów i obaw o bezpieczeństwo.