Kilku producentów oferuje obecnie zestawy do konwersji konwencjonalnych rowerów w rowery elektryczne. Zamiast przykładać moc do tylnej opony, jak w przypadku Pikaboost 2cyplore jest wyposażony w silnik w piaście i jest kompatybilny z tylnymi hakami przelotowymi 142 mm.
Cały system waży zaledwie 1,5 kg (3,3 lb), składając się z 900 g (2,0 lb) silnika w piaście i 600 g (1,3 lb) akumulatora. Akumulator o pojemności 111 Wh można łatwo zamontować na rowerze, podobnie jak standardowy bidon. Tymczasem magnetyczny modułowy pilot nie wymaga fizycznego połączenia z silnikiem, który zapewnia moment obrotowy do 33 Nm i komunikuje się bezprzewodowo z akumulatorem. Zestaw został zaprojektowany z myślą o rowerzystach szosowych i szutrowych, ponieważ prawdopodobnie wolą oni umiarkowany poziom wspomagania, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Dostępne są cztery tryby mocy, w tym tryb treningowy, który ma pomóc rowerzystom utrzymać tętno w strefie docelowej. System obsługuje również integrację Strava i ANT+. Sam zestaw Cyplore jest wyceniony na 779 USD w fazie przedsprzedaży, podczas gdy wersja zawierająca wstępnie zbudowane koło z włókna węglowego kosztuje 1039 USD. Na rynek UE firma oferuje również wariant, który ogranicza wspomaganie silnika do 25 km/h