Kalifornia właśnie osiągnęła nowy kamień milowy w przejściu na czystszy transport. Gubernator Gavin Newsom ogłosił, że w całym stanie dostępnych jest obecnie ponad 201 000 publicznych i współdzielonych portów ładowania pojazdów elektrycznych. Oznacza to wzrost o 22 631 od marca 2025 r. i prawie 70% więcej portów ładowania niż dysz benzynowych na stacjach benzynowych.
Ten nowy rekord obejmuje tylko publiczne ładowarki, takie jak te znajdujące się w sklepach spożywczych, na stacjach benzynowych lub parkingach typu park-and-ride, a także współdzielone ładowarki, takie jak te zainstalowane w budynkach mieszkalnych, biurach lub obiektach sportowych, i może być ograniczony do niektórych użytkowników. Ponadto w Kalifornii znajduje się około 800 000 prywatnych ładowarek domowych zainstalowanych w domach jednorodzinnych.
Komisarz California Energy Commission (CEC), Nancy Skinner, opisała ten kamień milowy jako znak, że "ładowarki do pojazdów elektrycznych stają się wszechobecne w Kalifornii", dodając, że agencja jest zaangażowana w uczynienie mobilności elektrycznej łatwym wyborem dla mieszkańców. Ekspansja następuje w miarę postępów Kalifornii w realizacji celu na 2035 r., jakim jest stopniowe wycofywanie ze sprzedaży nowych samochodów napędzanych gazem.
Oprócz infrastruktury wspieranej przez państwo, prywatne sieci, takie jak stacje Supercharger Tesli, również szybko się rozwijają, zapewniając kierowcom pojazdów elektrycznych szybsze opcje ładowania i zmniejszając niepokój związany z zasięgiem podczas podróży na duże odległości.