Liczba smartwatchów na całym świecie zmieniła się o +8% w drugim kwartale 2025 r. (2Q2025), w przeciwieństwie do ujemnych wartości z poprzednich 5 kwartałów.
Ilość zaawansowanych urządzeń do noszenia dostarczonych przez Huawei wzrosła o nie mniej niż 52% w porównaniu do 2Q2024, podczas gdy udział Apple spadł o 3% rok do roku.
Samsung dostawy swoich Galaxy Zegarków również spadły o 3%, podczas gdy dostawy zegarków Xiaomi Xiaomi wzrosły o 38%, choć ten pierwszy zdołał utrzymać się w pierwszej piątce na świecie pod względem udziału w rynku.
Udział Huawei wzrósł do bezprecedensowego poziomu 21%, co pozwoliło mu zdetronizować Apple (na poziomie 17%) po raz pierwszy w swojej historii jako producent OEM smartwatchów.
Chiny również zajęły pierwsze miejsce pod względem dostaw i udziału w rynku w regionie po raz pierwszy w 2Q2025, prawdopodobnie odzwierciedlając zwiększony popyt na smartwatche w cenie od 100 do 400 USD, według Counterpoint Research.
Huawei może być w kolejce do większego sukcesu smartwatcha w 3Q2025 dzięki zbliżającej się premierze Watch GT 6 - chociaż Apple może uderzyć bezpośrednio z powrotem z Watch 10 wkrótce.