11 września 2025 r. Honda zaprezentowała Hondę N-One e, pierwszy akumulatorowo-elektryczny samochód kei dla użytkowników prywatnych. Cena wywoławcza wynosi około 2,7 miliona jenów, co odpowiada około 18 300 USD. Celem Hondy jest zaoferowanie przystępnego cenowo, codziennego pojazdu elektrycznego do poruszania się po mieście.
Zasięg do 183 mil
N-One e jest zasilany akumulatorem o pojemności 29,6 kWh, który zapewnia zasięg do 183 mil (295 kilometrów) zgodnie z cyklem testowym WLTP. To więcej niż Nissan Sakura, najlepiej sprzedający się mały samochód elektryczny w Japonii z zasięgiem 180 kilometrów. Kompaktowe nadwozie mierzy mniej niż 3,4 metra i idealnie nadaje się do wąskich uliczek i garaży.
Dużo miejsca pomimo kompaktowych wymiarów
Według Elektrek, płaska konstrukcja akumulatora pod podłogą pojazdu zoptymalizowała wnętrze, tworząc zaskakująco dużą ilość miejsca pomimo kompaktowych wymiarów. Rozwiązania techniczne, takie jak Single Pedal Control System, mają na celu umożliwienie płynnego przyspieszania i hamowania za pomocą tylko jednego pedału. N-One e obsługuje również funkcję Vehicle-to-Load (V2L) o mocy do 1500 watów, umożliwiając wykorzystanie pojazdu jako mobilnego źródła energii.
Mini EV stanowią około 40% sprzedaży nowych samochodów w Japonii
W porównaniu do elektrycznego N-VAN e, pierwszego mini EV Hondy do użytku komercyjnego, N-One e jest skierowany specjalnie do prywatnych nabywców. Mini EV stanowią około 40% sprzedaży nowych samochodów w Japonii. Honda oczekuje, że nowy mały samochód elektryczny będzie w stanie skutecznie konkurować na rozwijającym się rynku, zwłaszcza z modelami Toyoty i BYD, dzięki swojemu zasięgowi, przestronności i funkcjom.
Rozpoczęcie sprzedaży 12 września 2025 r. w Japonii
Premiera sprzedażowa miała miejsce 12 września 2025 r. w Japonii. Obecnie nie są dostępne żadne informacje na temat międzynarodowej premiery