Program "Eyes on the Road" został opracowany we współpracy z Uniwersytetem Hawajskim i firmą Blyncsy. Będzie on zbierał obrazy z kamer samochodowych i analizował je za pomocą sztucznej inteligencji w celu wykrycia dziur, uszkodzeń poręczy, stanu linii malowania i wkraczania roślinności.
Kamery przypisane do wysp i połączone za pośrednictwem aplikacji NextBase
Kamery są udostępniane na wszystkich wyspach Hawajów. Kierowcy z Big Island otrzymali 390 kamer, podczas gdy 245 kamer trafiło na Maui i okoliczne wyspy. Oahu przydzielono 250 urządzeń, a pozostałe 115 trafiło do Kauai.
Kamery są zaprogramowane do nagrywania wideo na przydzielonych im terytoriach i działają po podłączeniu do portu OBD pojazdu. Materiał jest pobierany za pośrednictwem aplikacji NextBase zainstalowanej na smartfonie kierowcy przez Bluetooth, po czym jest przesyłany do przetwarzania przez sztuczną inteligencję.
Blyncsy konwertuje filmy na nieruchome obrazy, a modele uczenia maszynowego tworzą raporty dla DOT.
Ponieważ sztuczna inteligencja jest podatna na błędną interpretację danych, projekt wprowadza systemy nadzoru. Departament Transportu ma jednak nadzieję, że monitorowanie zwiększy bezpieczeństwo na drogach Hawajów.
Harmonogram konserwacji na podstawie danych z kamer samochodowych
Hawaje twierdzą, że program dashcam będzie wspierał inspekcje uszkodzeń poręczy co 12 godzin. Co tydzień dostarczane będą również dane dotyczące wkraczania roślinności i kontroli gruzu. Inne zaplanowane zadania konserwacyjne obejmują coroczną inwentaryzację znaków i ocenę widoczności pasów.
Kierowcy mogą zgłaszać wściekłość na drodze i lekkomyślne zachowanie
Inicjatywa "Eyes on the Road" wykracza poza monitorowanie infrastruktury. Uczestniczący w niej kierowcy mogą korzystać z systemu do zgłaszania niebezpiecznych zachowań, takich jak nieodpowiedzialna jazda i wściekłość na drodze. Mogą uzyskać dostęp do kanału i przekazać odpowiednie klipy organom ścigania w celu podjęcia odpowiednich działań.






