Oczekiwanie na Grand Theft Auto VI było co najmniej męcząceale fani pragnący powrócić do Vice City mogą być również zainteresowani graniem w oryginalne Grand Theft Auto: Vice City, a nie w najnowsze remastery ostatnie remasterya niektórzy posunęli się nawet do przeniesienia go do przeglądarek internetowych obsługujących HTML5. Demo kompilacji HTML5 jest dostępne do grania w DOS Zone, ale pełny dostęp do gry jest zablokowany po zaznaczeniu pola potwierdzającego posiadanie oryginalnej gry i przesłaniu pliku, aby to udowodnić, podobnie jak w przypadku projektu reVC o otwartym kodzie źródłowym, wymagającego posiadania legalnej kopii przed próbą jej zbudowania.
Dla graczy, którzy nie posiadają pełnej wersji gry, jest to oczywiście poważne ograniczenie, o którym należy pamiętać. Fabuła jest całkowicie niegrywalna bez oryginalnych plików gry, ponieważ pierwszy fabularny punkt kontrolny w Hotel Ocean View natychmiast uruchomi sprawdzanie przesyłania. Przesyłane pliki muszą również przejść weryfikację sumy kontrolnej, co oznacza, że złamane wersje gry nie będą wystarczające.
Ten port HTML5 Vice City jest oparty na otwartej wersji gry (z której pochodzi nieoficjalny port na Switcha) Port Switch ) i wyposażony w nowoczesne funkcje, w tym obsługę wszystkich rozdzielczości, sterowanie gamepadem, sterowanie dotykowe, a nawet zapisywanie w chmurze, jeśli mają Państwo odpowiedni klucz js-dos. Jest to naprawdę imponująca praca portowania, a twórcy twierdzą, że jest to demo "dostarczone wyłącznie w celach edukacyjnych i badawczych, aby zaprezentować techniczne możliwości uruchamiania złożonych silników gier w nowoczesnym środowisku internetowym".
W moich własnych testach wersja HTML Vice City rzeczywiście spełnia te oczekiwania, poza faktem, że nie mogłem uruchomić kontrolera na pulpicie. Wciąż jednak przypomina mi to zapał wokół Grand Theft Auto III i Vice City, które zostały przeniesione na urządzenia Android odpowiednio w grudniu 2011 i grudniu 2012 roku. Przypomina mi to nawet o Grand Theft Auto: Liberty City Stories, pierwszej w pełni trójwymiarowej przenośnej grze Grand Theft Auto, wydanej na PlayStation Portable w październiku 2005 roku.
W przeciwieństwie jednak do tamtych oficjalnych portów na (wówczas) low-endowy sprzęt, ten jest nieco inny. Nie tylko jest on w pełni ukierunkowany na nowoczesne platformy i powszechnie uruchamiany na praktycznie każdym najnowszym telefonie lub stacjonarnej przeglądarce internetowej, ale jest także dziełem fanowskim stojącym na wątpliwym gruncie prawnym. Specjalna sekcja "Zgodność z prawami autorskimi" na stronie twierdzi, że tytuł jest zbudowany wyłącznie z publicznie dostępnego kodu open-source, że jest obsługiwany zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi praw autorskich i "szanuje prawa własności intelektualnej wszystkich posiadaczy praw", ale tylko czas pokaże, czy Rockstar Games rzeczywiście na to pozwoli.
Kto stoi za projektem?
Zarówno za js-dos, jak i dos.zone stoi garstka facetów, głównie z krajów byłego ZSRR, o czym może świadczyć sekcja "Zespół": Alexander Guryanov (Александр Гурьянов), Nikita Aksyonov (Никита Аксёнов), Evgeny Okhmanyuk (Евгений Охманюк), Sergey Vasilyev (Сергей Васильев), Aleksey Timofeev (Алексей Тимофев), Lev Potoskuev (Лев Потоскуев), Dmitry Zubov (Дмитрий Зубов).








