Notebookcheck Logo

Ghost Recon następnej generacji firmy Ubisoft podobno rozważa przejście na silnik Unreal Engine 5

Ghost Recon Breakpoint z włączonym modem pierwszoosobowym (źródło obrazu: DEEF YT)
Ghost Recon Breakpoint z włączonym modem pierwszoosobowym (źródło obrazu: DEEF YT)
Twórcy tytułu rozważają przejście na silnik Unreal Engine 5 firmy Epic, zamiast korzystania z autorskiej oferty firmy Ubisoft.
Game Releases Gaming Leaks / Rumors

Kolejna odsłona Ghost Recon od Ubisoftu, o nazwie kodowej Project Over, ma podobno porzucić firmowy silnik gry na rzecz Unreal Engine 5 od Epic.

Tom Henderson ujawnił te wieści w cotygodniowym podcaście Insider Gaming Weekly 25 lipca, gdzie stwierdził: "Ta gra będzie działać na silniku Unreal Engine" Tom dodatkowo potwierdził te informacje za pomocą profili LinkedIn deweloperów.

Jest to drastyczne posunięcie ze strony Ubisoftu, ponieważ wydaje się, że firma rozstaje się ze swoim silnikiem AnvilNext 2.0, który był używany w Ghost Recon Breakpoint, Assassin's Creed Valhalla i Riders Republic z 2019 roku, a także z silnikiem Snowdrop używanym w Star Wars Outlaws i podobno remake'u Splinter Cell.

Wygląda na to, że IP powraca do swoich korzeni Unreal Engine, ponieważ poprzednie tytuły Ghost Recon, takie jak Ghost Recon 2 (2004), zostały opracowane na silniku Unreal Engine 2, podczas gdy Rainbow Six Vegas został zbudowany na silniku Unreal Engine 3.

Spekuluje się, że nadchodzący projekt Ghost Recon może zostać wydany w 2026 roku, prawdopodobnie jesienią. Z tego, co wiemy do tej pory, gra odchodzi od trzecioosobowego punktu widzenia Wildlands i Breakpoint, wybierając bardziej wciągającą perspektywę pierwszoosobową.

Tom Henderson stwierdził ponadto, że gra będzie taktyczną strzelanką opartą na oddziałach wojskowych, podobną do Modern Warfare, Ready or Not i Battlefield. Akcja gry ma rzekomo rozgrywać się w fikcyjnej wojnie naimańskiej w Azji Południowo-Wschodniej, a gracze mają brać udział w tajnych operacjach.

Jeśli chodzi o przejście na silnik Unreal Engine 5, to podobno ma to na celu usprawnienie i ułatwienie rozwoju. Gracze są jednak sceptyczni co do reputacji Unreal Engine 5, gdyż wiele gier wykorzystujących ten silnik miało wysokie wymagania systemowe, zacinało się i miało problemy z wydajnością, co można było zaobserwować w ostatnich wydaniach, takich jak Wuchang: Fallen Feathers. Użytkownicy serwisu X stwierdzili, że przyjęcie Unreal Engine 5 jest dla Ubisoftu "ryzykownym posunięciem".

Oficjalne szczegóły na temat Project Over są skąpe, a jedynie spotkanie akcjonariuszy firmy z 10 lipca potwierdziło postępy w pracach nad projektem. Wildlands sprzedało się w 10 milionach egzemplarzy, podczas gdy najnowsza odsłona była słabsza, sprzedając się w zaledwie 2,5 miliona sztuk. Ubisoft liczy na to, że poprzedni sukces Ghost Reconożywi taktyczną strzelankę w obliczu anulowania Ghost Recon Frontline Battle Royale z 2022 roku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Ghost Recon następnej generacji firmy Ubisoft podobno rozważa przejście na silnik Unreal Engine 5
Rahim Amir Noorali, 2025-07-27 (Update: 2025-07-27)