Kontroler DualSense PS5 prezentuje ulepszone haptyczne sprzężenie zwrotnegenerowane przez precyzyjne, podwójne siłowniki. Jednak dzięki uprzejmości Tech4Gamersnowy patent https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=EP459626709&_cid=P12-MDAYDA-69316-1 opisuje akcesorium, które jeszcze bardziej unowocześni te doznania. Dokument przedstawia zginany kontroler, który symuluje ciągnięcie lub skręcanie w grach.
Jak widać w bazie danych Wipo, urządzenie nie przypomina DualSense ani żadnego kontrolera z podwójnymi uchwytami. Zamiast tego, peripheal składa się z szeregu wałków i kwadratowych węzłów. Konstrukcja pozwala graczom na rekonfigurację w celu uzyskania wygodniejszej interakcji. Potencjalnie, to dzieło może rywalizować z PS5 Access Controllerpomagając graczom, którzy mają trudności z chwytaniem alternatywnych rozwiązań.
Liczne węzły w wynalazku Sony wibrowałyby, zapewniając haptyczne sprzężenie zwrotne podczas rozgrywki. W rezultacie kontroler mógłby generować znacznie więcej reakcji dotykowych, gdy gracze sięgają po przedmioty. Gdy postać znajdzie się w dłoniach, gracze mogliby poczuć napięcie odczuwane podczas zginania lub skręcania materiałów. Patent wspomina również o tkaninie lub innym materiale pokrywającym akcesorium w kształcie siatki.
Teoretyczne urządzenie peryferyjne nie jest jedynym niekonwencjonalnym kontrolerem przewidzianym przez Sony. W 2019 roku gracze odkryli kolejne zgłoszenie patentowe dotyczące urządzenia opartego na biometrii https://www.videogameschronicle.com/news/ps5-share-tagging-and-biometric-controller-possibly-detailed-in-patents/. Kontroler ten wykrywałby substancje chemiczne w dłoniach, wyczuwając stres i dostosowując poziom trudności rozgrywki. Jeszcze inna propozycja dotyczy krótkiej żywotności baterii DualSense, wykorzystując energię przechowywaną w ogniwach słonecznych.
Nintendo rejestruje również patenty na produkty, które mogą nigdy się nie zmaterializować. Z drugiej strony, niektóre z Switch 2 Joy-Con pojawiły się w dokumentach przed debiutem konsoli.
Kiedy pojawi się PS6, jego standardowe akcesorium prawdopodobnie nie będzie wyglądać dramatycznie inaczej niż kontroler DualSense PS5. Sony może dążyć do wprowadzenia bardziej stopniowych ulepszeń haptycznego sprzężenia zwrotnego lub adaptacyjnych wyzwalaczy. Firma może również zdecydować się na włączenie niektórych technologii z najnowszego patentu do istniejących projektów.