Notebookcheck Logo

Patent Sony pokazuje nowy kontroler, który sprawia, że haptyczne sprzężenie zwrotne PS5 DualSense wydaje się zwyczajne

Kontroler Sony PlayStation DualSense PS5 z haptycznym sprzężeniem zwrotnym (źródło obrazu: Sony PlayStation z poprawkami)
Kontroler Sony PlayStation DualSense PS5 z haptycznym sprzężeniem zwrotnym (źródło obrazu: Sony PlayStation z poprawkami)
Nowy patent Sony dotyczy kontrolera zaprojektowanego tak, by leżał płasko, a nie spoczywał w dłoniach. Zginane urządzenie w kształcie siatki umożliwia graczom interakcję z obiektami w realistyczny sposób. Wykorzystując wibrujące węzły, haptyczne sprzężenie zwrotne byłoby bardziej przekonujące niż w przypadku kontrolera DualSense PS5.
Accessory Console Gaming

Kontroler DualSense PS5 prezentuje ulepszone haptyczne sprzężenie zwrotnegenerowane przez precyzyjne, podwójne siłowniki. Jednak dzięki uprzejmości Tech4Gamersnowy patent https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=EP459626709&_cid=P12-MDAYDA-69316-1 opisuje akcesorium, które jeszcze bardziej unowocześni te doznania. Dokument przedstawia zginany kontroler, który symuluje ciągnięcie lub skręcanie w grach.

Jak widać w bazie danych Wipo, urządzenie nie przypomina DualSense ani żadnego kontrolera z podwójnymi uchwytami. Zamiast tego, peripheal składa się z szeregu wałków i kwadratowych węzłów. Konstrukcja pozwala graczom na rekonfigurację w celu uzyskania wygodniejszej interakcji. Potencjalnie, to dzieło może rywalizować z PS5 Access Controllerpomagając graczom, którzy mają trudności z chwytaniem alternatywnych rozwiązań.

Liczne węzły w wynalazku Sony wibrowałyby, zapewniając haptyczne sprzężenie zwrotne podczas rozgrywki. W rezultacie kontroler mógłby generować znacznie więcej reakcji dotykowych, gdy gracze sięgają po przedmioty. Gdy postać znajdzie się w dłoniach, gracze mogliby poczuć napięcie odczuwane podczas zginania lub skręcania materiałów. Patent wspomina również o tkaninie lub innym materiale pokrywającym akcesorium w kształcie siatki.

Patent na nowy kontroler Sony przedstawiający serię węzłów i wałków (źródło obrazu: baza danych patentów Wipo)
Patent na nowy kontroler Sony przedstawiający serię węzłów i wałków (źródło obrazu: baza danych patentów Wipo)
Nowy patent Sony na kontroler pokazujący symulację działań w grze (źródło obrazu: baza danych patentów Wipo)
Nowy patent Sony na kontroler pokazujący symulację działań w grze (źródło obrazu: baza danych patentów Wipo)

Teoretyczne urządzenie peryferyjne nie jest jedynym niekonwencjonalnym kontrolerem przewidzianym przez Sony. W 2019 roku gracze odkryli kolejne zgłoszenie patentowe dotyczące urządzenia opartego na biometrii https://www.videogameschronicle.com/news/ps5-share-tagging-and-biometric-controller-possibly-detailed-in-patents/. Kontroler ten wykrywałby substancje chemiczne w dłoniach, wyczuwając stres i dostosowując poziom trudności rozgrywki. Jeszcze inna propozycja dotyczy krótkiej żywotności baterii DualSense, wykorzystując energię przechowywaną w ogniwach słonecznych.

Nintendo rejestruje również patenty na produkty, które mogą nigdy się nie zmaterializować. Z drugiej strony, niektóre z Switch 2 Joy-Con pojawiły się w dokumentach przed debiutem konsoli.

Kiedy pojawi się PS6, jego standardowe akcesorium prawdopodobnie nie będzie wyglądać dramatycznie inaczej niż kontroler DualSense PS5. Sony może dążyć do wprowadzenia bardziej stopniowych ulepszeń haptycznego sprzężenia zwrotnego lub adaptacyjnych wyzwalaczy. Firma może również zdecydować się na włączenie niektórych technologii z najnowszego patentu do istniejących projektów.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Patent Sony pokazuje nowy kontroler, który sprawia, że haptyczne sprzężenie zwrotne PS5 DualSense wydaje się zwyczajne
Adam Corsetti, 2025-07-27 (Update: 2025-07-27)