Niektórzy zwolennicy mogą postrzegać ostatnie wydarzenia jako znaczące osiągnięcie dla gier retro. Co gorsza, PS5 było wcześniej w stanie uruchamiać tylko gry z PS3 poprzez streaming w chmurze. Choć ma to swoje ograniczenia, Cloudberry Kingdom działa na najnowszej konsoli Sony za pośrednictwem niestandardowego emulatora RedoApps.
Krok naprzód dla emulacji PS3
Emulatory PS3, takie jak RPCS3 nie są szczególnie przyjazne dla użytkownika i raczej nie doczekają się oficjalnego wsparcia. Tymczasem Sony podobno współpracuje z Implicit Conversions nad własną odpowiedzią na ten problem. Grając w Cloudberry Kingdom z czasów PS3 na PS5, Digital Foundry potwierdziło, że RedoApps zrobiło coś nieoczekiwanego.
Bezlitosna platformówka z 2013 roku zawiera proceduralnie generowane poziomy. Kilka różnych wersji wkrótce pojawi się na całym świecie w PS Store. Jedną z opcji jest uruchomienie tytułu PlayStation 3 na PS5 za pośrednictwem emulatora dewelopera.
W rozmowie z Digital Foundry, Sayed Mahmood Alawi wyjaśnił, w jaki sposób jego RedoEngine różni się od RPCS3. Jego rozwiązanie nie ma wsparcia społeczności i jest "przeznaczone do celów komercyjnych" Firma położyła również większy nacisk na emulację wysokiego poziomu (HLE), która zapewnia kluczową przewagę. Jego zdolność do działania jak oryginalny sprzęt umożliwia naśladowanie procesora konsoli. SPU systemu było główną przeszkodą na scenie gier retro.
RedoApps ma więcej do zrobienia
Mimo że deweloperzy poczynili postępy, przyznają, że niektóre Gry na PS3 są trudniejsze do emulacji. Według Alawai, "przywrócenie tytułów AAA na PS5 będzie prawdopodobnie brutalne, ale nie niemożliwe" Cloudberry Kingdom nie zależy od SPU tak mocno, jak niektóre inne tytuły. Wiele celów wymaga również szczególnej uwagi. W rezultacie RedoEngine może być mniej uniwersalnym emulatorem PS3, niż gracze mieliby nadzieję.
Pomimo tych niedociągnięć, Cloudberry Kingdom może zaoferować najbardziej autentyczne wrażenia z PlayStation 3 na PS5. Grafika renderowana jest w maksymalnej rozdzielczości 1080p konsoli z niewielkimi usterkami. Menu ekranowe prowadzi graczy w jaki sposób kontrolery Dualshock są mapowane na kontroler Kontroler DualSense. Dostępne są również stany zapisu, które są eksperymentalną funkcją RPCS3.









