Notebookcheck Logo

Ekwiwalent ceny gazu do pojazdów elektrycznych ustalono na 17 USD za galon przy wszystkich dotacjach federalnych lub pośrednich

Całkowite koszty pojazdów elektrycznych mogą być wyższe niż koszty tankowania samochodów na gaz (zdjęcie: Tesla)
Całkowite koszty pojazdów elektrycznych mogą być wyższe niż koszty tankowania samochodów na gaz (zdjęcie: Tesla)
Podczas gdy wyższe ceny paliw przesunęły igłę na korzyść samochodów elektrycznych w wielu bezpośrednich porównaniach stawek ładowania z cenami gazu w ciągu ostatniego roku, obliczenia nie są takie proste. Badanie Texas Public Policy Foundation twierdzi, że ukryte koszty posiadania pojazdu elektrycznego są znacznie wyższe.
E-Mobility

Na początku tego roku w raporcie stwierdzono, że ładowanie pojazdów elektrycznych osiągnęło prawieparytet kosztów z tankowaniem przeciętnego samochodu napędzanego gazem w USA, po 18-miesięcznym szaleństwie korzystnym dla pojazdów elektrycznych dzięki wysokim cenom ropy naftowej w wyniku napięć geopolitycznych.

Biorąc jednak pod uwagę dotacje rządu USA, a także obciążenie sieci przez szybkie ładowarki i straty z tytułu podatku paliwowego, koszt pojazdu elektrycznego odpowiadający kosztowi tankowania samochodu na gaz wynosi około 17 USD za galon.

Badanie przeprowadzone przez konserwatywny think tank Texas Public Policy Foundation (TPPF) doprowadziło do tego twierdzenia, analizując na przykład wszystkie bezpośrednie i pośrednie dotacje, z których obecnie mogą korzystać pojazdy elektryczne:

Pojazd elektryczny ładujący taką samą ilość energii w ciągu 20 minut na stacji szybkiego ładowania pobiera 120 kW, czyli mniej więcej tyle, ile zużywa przeciętny sklep spożywczy. Koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo energetyczne w celu obsługi tego obciążenia - w tym wymiana i modernizacja transformatorów, obwodów, podajników i linii przesyłowych, a także dodatkowe koszty ogólne, takie jak pomiary i fakturowanie wymagane do obsługi stacji ładowania - są uspołeczniane przez wszystkich podatników przedsiębiorstwa energetycznego, a nie bezpośrednio obciążają właścicieli pojazdów elektrycznych.

Uwzględniając takie pośrednie dotacje, nie wspominając o dodatkowych kosztach związanych z przepisami dotyczącymi emisji spalin w pojazdach napędzanych gazem, badanie TPPF oblicza, że "przeciętny pojazd elektryczny generuje 48 698 USD dotacji i 4 569 USD dodatkowych kosztów ładowania i energii elektrycznej w okresie 10 lat, co daje łączny koszt 53 267 USD lub 16,12 USD za równoważny galon benzyny", co stanowi ponad czterokrotność obecnego średniego kosztu za galon benzyny w USA.

Niektóre z bezpośrednich lub pośrednich dopłat do pojazdów elektrycznych zostaną jednak w pewnym momencie nieuchronnie wycofane, co zmieniłoby te obliczenia, podobnie jak nadchodzące postępy technologiczne, takie jak baterie półprzewodnikowe baterie półprzewodnikowe.

Na przykład wiele stanów zaczęło zdawać sobie sprawę z faktu, że pojazdy elektryczne nakładają większe opłaty na drogi publiczne, a mimo to nie uczestniczą w ich utrzymaniu za pośrednictwem podatku paliwowego pobieranego przy pompie. Nakładają one teraz roczne Podatki drogowe od pojazdów elektrycznych od 50 USD w Kolorado do 200 USD w Teksasie, które są często wyższe niż podatki paliwowe, które płaci tam przeciętny właściciel samochodu napędzanego gazem, odzwierciedlając zwiększoną amortyzację, jaką cięższe pojazdy elektryczne powodują na drogach publicznych.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

TPPF (PDF)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Ekwiwalent ceny gazu do pojazdów elektrycznych ustalono na 17 USD za galon przy wszystkich dotacjach federalnych lub pośrednich
Daniel Zlatev, 2023-11-25 (Update: 2023-11-25)