Data premiery Oblivion Remastered była złowieszcza dla mniej znanej gry Clair Obscur: Expedition 33. Po miesiącach plotek, Bethesda usunęła w cień swoją grę RPG akcji 22 kwietnia. Expedition 33 od Sandfall Interactive zadebiutowało kilka dni później, wywołując obawy. Jak się okazuje, obie gry przyciągnęły imponującą sprzedaż i dużą liczbę graczy. Nie jest to zaskoczeniem dla Kepler Interactive, wydawcy francuskiego RPG.
Starszy menedżer ds. portfolio, Matthew Handrahan, rozmawiał z The Game Business o tym, jak Expedition 33 trafia do różnych graczy. Wyjaśnił: "Kiedy byłem w prasie, widziałem, że RPG w stylu zachodnim i RPG w stylu japońskim mają zupełnie inne odwołania i odbiorców" Nawet jako gra stworzona we Francji, Expedition 33 przypomina JRPG z ustaloną narracją i głównie turową walką. Tymczasem Oblivion Remastered ma otwarty świat i bitwy w czasie rzeczywistym z zachodnich alternatyw.
Wydawca Expedition 33 wskazuje na inne powody, dla których tytuł zyskał więcej niż wystarczającą uwagę. Od samego początku Microsoft pomagał promować grę na najważniejszych wydarzeniach. Jej włączenie jako pierwszego dnia Xbox One Game Pass dało subskrybentom możliwość zapoznania się z Expedition 33 przy niskim ryzyku. Jednak wraz z gry stają się droższym hobby hobby, cena wywoławcza Steam wynosząca 49,99 USD była atrakcyjna. Gdy gracze stawiają czoła Paintress, recenzje stwierdzają że oprawa wizualna i aktorstwo głosowe dorównują każdemu konkurentowi AAA.
Clair Obscur: Expedition 33 odniosła sukces pod każdym względem. Pomimo dostępności w ramach Game Pass, gra sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. Expedition 33 notuje również podobny 24-godzinny szczyt liczby graczy Steam co Oblivion Remastered. Wyniki te mogą dowodzić, że gatunek RPG jest na tyle zróżnicowany, że gry wydane w odstępie kilku dni mogą się dobrze rozwijać.