Jeden z czołowych producentów samochodów w Chinach wypuścił na rynek pierwszy masowy samochód osobowy, który do nawigacji nie wykorzystuje amerykańskiego Globalnego Systemu Pozycjonowania (GPS).
Zamiast tego, Dongfengsky EV01 wykorzystuje wyłącznie chiński system pozycjonowania BeiDou, który obecnie wykorzystuje więcej satelitów niż GPS i umożliwia dwukierunkową komunikację z nimi.
W ten sposób Chiny stają się jednym z czterech podmiotów, które mogą zaoferować niezależną nawigację swoim firmom konsumenckim na masową skalę. Sky EV01 to elektryczny SUV średniej klasy, którego cena w Chinach zaczyna się od równowartości zaledwie 16 700 USD i nie jest to bynajmniej model premium.
Niemniej jednak, system nawigacji BeiDou, z którego wyłącznie korzysta, umożliwia nawigację w trudno dostępnych miejscach o niewielkim zasięgu tradycyjnym, ale także dwukierunkowy system komunikacji w przypadku sytuacji awaryjnej podczas jazdy w terenie.
Firma Dongfeng Motor dogłębnie wdrożyła strategię "BeiDou+", budując solidną ochronę bezpieczeństwa informacji w pojazdach od poziomu podstawowej technologii. Skutecznie przeciwdziała to potencjalnym zagrożeniom danych z systemów zewnętrznych, tworząc niezawodną, kontrolowaną i bezpieczną przestrzeń mobilną dla działających pojazdów i użytkowników oraz promując inteligentne pojazdy w Chinach od "integracji funkcjonalnej" do nowego etapu "bezpieczeństwa i autonomii".
Dongfeng twierdzi, że system BeiDou zintegrowany w Sky EV01 zapewnia kompleksową prywatność użytkownika - od chipu pozycjonującego po komputer systemowy - dzięki czemu pasażerowie SUV-a mogą cieszyć się w pełni zlokalizowanym przechowywaniem kluczowych danych, takich jak miejsce docelowe lub lokalizacja pojazdu, które nie są zależne od amerykańskiego GPS-u ani żadnego innego zagranicznego systemu nawigacji.
Proszę nabyć nawigację samochodową GPS Garmin DriveSmart 76 na Amazon







