Post na Reddicie z Wielkiej Brytanii stał się gorącym tematem po tym, jak rodzina twierdziła, że reklama inteligentnej lodówki Samsung odegrała rolę w hospitalizacji ich krewnego podczas epizodu psychotycznego. Post, który można obejrzeć na r/LegalAdviceUKszczegółowo opisuje, w jaki sposób kobieta żyjąca ze schizofrenią przekonała się, że ktoś komunikuje się z nią za pośrednictwem wyświetlacza lodówki po zobaczeniu wiadomości o treści: "Przepraszamy, że Panią zdenerwowaliśmy, Carol"
Kobieta ma na imię Carol. Według jej rodzeństwa, które napisało post, wierzyła, że wiadomość była skierowana bezpośrednio do niej. Incydent podobno popchnął ją w stan paranoi na tyle poważny, że zarezerwowała taksówkę i przyznała się do nagłej opieki psychiatrycznej. Dopiero kilka dni później jej rodzina odkryła, że wiadomość była w rzeczywistości częścią reklamy promocyjnej programu Apple TV+(Pluribus), automatycznie wyświetlanej na ekranie lodówki Family Hub.
Rodzeństwo opisało, jak niepokojące było natknięcie się na reklamę podczas przewijania online, gdzie natychmiast rozpoznali wiadomość. Po wysłaniu zrzutu ekranu do Carol w celu potwierdzenia, odpowiedziała ona, że było to dokładnie to samo sformułowanie, które widziała. To szczególne odkrycie zrodziło natychmiastowe pytanie dla rodziny: dlaczego urządzenie gospodarstwa domowego miałoby w ogóle wyświetlać emocjonalnie naładowane komunikaty reklamowe i bez żadnego kontekstu wskazującego, że jest to reklama?
Post wywołał setki odpowiedzi. Większość z nich była przychylna, podczas gdy niektóre były wprost gniewnymi komentarzami skierowanymi do Samsunga i nowoczesnych praktyk inteligentnych urządzeń. Niektórzy sugerowali złożenie skargi do brytyjskiego Urzędu Standardów Reklamy. Dodali, że chociaż poszczególne reklamy można wyłączyć, reklamy umieszczane w intymnych ustawieniach domowych powinny unikać języka, który można łatwo błędnie zinterpretować lub pomylić z osobistymi wiadomościami.
Dla rodziny Carol reklama była czymś więcej niż tylko irytacją. Ten incydent rodzi jednak bardzo ważne pytanie: gdzie jest granica między "połączoną wygodą" a inwazyjną reklamą i kto płaci cenę, gdy zostanie przekroczona?
Więcej o reklamach w inteligentnych lodówkach Samsunga mogą Państwo przeczytać tutaj.
My schizophrenic sister hospitalised herself because she throught she was having a psychotic episode where someone was attempting to communciate with her through her fridge. Turns out it was an advert on the LED screen.
byu/Fun-Blueberry-2147 inLegalAdviceUK







