Notebookcheck Logo

Były deweloper Capcom twierdzi, że karty Nintendo Switch 2 Game Key chronią branżę gier

Makieta karty klucza do gry Nintendo Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo)
Makieta karty klucza do gry Nintendo Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo)
Były deweloper Capcom, Masakazu Sugimori, ma interesujące, choć kontrowersyjne, podejście do tego, dlaczego Nintendo może być białym rycerzem branży gier.
Game Releases Gaming

Były deweloper Capcom i doświadczony kompozytor gier Masakazu Sugimori broni kontrowersyjnych Game Key Cards Nintendo dla Switch 2, stwierdzając, że format ten nie jest napędzany przez korporacyjną chciwość, ale raczej przez wysiłki mające na celu ochronę branży gier.

W długim poście na Xsugimori odrzucił oskarżenia fanów o rzekomą chciwą naturę, że karty są zasadniczo fizycznymi kuponami, które wymagają od graczy pobrania pełnej gry cyfrowo, skutecznie obniżając koszty po stronie Nintendo.

Na uwagę zasługuje tutaj sytuacja finansowa Nintendo, ponieważ firma posiada rezerwy gotówkowe w wysokości 13,72 miliarda dolarów na marzec 2025 roku. Sugimori stwierdził, że firma nie musi "oszczędzać grosza" na dystrybucji gier wideo, skoro posiada tak "szalony" poziom płynności.

Sugimori dodał również, że Game Key Cards "w dużej mierze mają na celu ochronę branży gier i branży rozrywki cyfrowej" poprzez zmniejszenie ryzyka piractwa i nadmiernego przechowywania zapasów dla wydawców.

Były deweloper Capcom odniósł się również do krytyki, uznając format za szkodliwy dla długoterminowej dostępności gier i ich ochrony.

Stwierdził on:

"Rzeczy fizyczne mają swoją żywotność i w końcu się psują. Z drugiej strony, dobra cyfrowe nie mają żywotności" Mówiąc to, podważa ideę, utrzymywaną przez wielu w społeczności graczy, że fizyczne gry są lepsze niż licencje cyfrowe, zwłaszcza dla konserwatorów.

Game Key Cards wywołały powszechne oburzenie w branży gier od czasu wprowadzenia tego formatu wraz z debiutem Nintendo Switch 2. Nintendo przeprowadziło nawet przeprowadziło w lipcu 2025 roku ankietę wśród japońskich graczy na temat ich "otwartości" na cyfrowo-fizyczne hybrydy.

Co więcej, Japońska Biblioteka Narodowa ogłosiła w sierpniu 2025 r., że Game Key Cards zostały uznane za niekwalifikujące się do finansowanego przez rząd programu archiwizacji, w którym znajduje się ponad 9 600 gier wideo, stwierdzając, że "karta klucza sama w sobie nie kwalifikuje się jako gra"

Pośród trwającego oburzenia, Nintendo stwierdziło, że własne tytuły na Switch 2 będą nadal korzystać z tradycyjnych kartridży zawierających pełne dane gry, a Game Key Cards działają jako opłacalne narzędzie dla zewnętrznych wydawców, którzy nie mogą sobie pozwolić na wysyłanie gier na swoich 64 GB kartridżach.

Tylko kilku zewnętrznych wydawców korzystało z pełnych kartridży z grami, w tym wydany w pierwszym dniu Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, Daemon x Machina Titanic Scion, nadchodzący Mortal Kombat: Legacy Kollectioni Yooka-Replaylee, by wymienić tylko kilka z nich.

Proszę kupić Nintendo Switch 2 na Amazon tutaj


Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Były deweloper Capcom twierdzi, że karty Nintendo Switch 2 Game Key chronią branżę gier
Rahim Amir Noorali, 2025-09-15 (Update: 2025-09-15)