Bosch eBike Systems oficjalnie wprowadziła zestaw nowych jednostek napędowych i funkcji, aby poprawić zarówno wydajność, jak i wygodę codziennych rowerzystów i osób dojeżdżających do pracy. Aktualizacja rozszerza inteligentny system marki i obejmuje trzy odświeżone linie silników - Cargo Line, Performance Line Speed i Performance Line - a także nowy akumulator 540 Wh i ulepszone funkcje aplikacji.
Nowe jednostki napędowe Cargo Line i Performance Line Speed zapewniają teraz do 100 Nm momentu obrotowego i 750 W mocy szczytowej. Te ulepszenia można w pełni regulować za pomocą aplikacji eBike Flowumożliwiając rowerzystom precyzyjne dostrojenie mocy wyjściowej w zależności od terenu lub obciążenia. Obie jednostki są teraz lżejsze i cichsze niż wcześniej, a waga Cargo Line spadła do 2,8 kg. Bosch nadal oferuje również wbudowane funkcje wspomagania chodzenia i utrzymywania wzniesienia, aby pomóc w zarządzaniu ładunkiem na pochyłościach.
Dla długodystansowców i użytkowników S-Pedelec performance Line Speed oferuje wspomaganie pedałowania do 45 km/h. Posiada nowy tryb limitu, który może ograniczyć prędkość maksymalną do 25 km/h, gdy jest to preferowane. Nowa linia Performance dla zwykłych rowerów elektrycznych oferuje 75 Nm momentu obrotowego i waży o 400 g mniej niż jej poprzednik.
Lekki silnik Bosch Performance Line SX otrzymał również bezprzewodową aktualizację oprogramowania, która zwiększa jego moment obrotowy do 60 Nm i wspomaganie do 400%, dostępną od jesieni 2025 roku. Tryb eMTB+ zostanie również dodany poprzez aktualizację oprogramowania dla bardziej dynamicznej jazdy w terenie.
Aby wesprzeć te nowe jednostki napędowe, Bosch wprowadził na rynek akumulator PowerTube 540. Zachowuje on tę samą wagę, co PowerTube 500ale zwiększa pojemność do 540 Wh. W połączeniu z przedłużaczem zasięgu PowerMore 250, użytkownicy mogą osiągnąć prawie 800 Wh łącznego zasięgu.
Po stronie aplikacji Bosch wprowadza dwa główne dodatki: funkcję udostępniania rowerów dla wielu użytkowników oraz cyfrową "blokadę baterii" Pierwsza z nich umożliwia użytkownikom przyznanie dostępu do tego samego roweru nawet pięciu znajomym lub członkom rodziny, z indywidualnymi profilami zapisanymi w aplikacji eBike Flow. Tymczasem blokada akumulatora wyłącza obsługę silnika, jeśli akumulator zostanie skradziony i włożony do innego roweru wyposażonego w inteligentny system, dzięki czemu skradziony komponent jest zasadniczo bezużyteczny.
To kompletne odświeżenie systemu od Bosch powinno poprawić codzienną użyteczność dla szerokiego grona rowerzystów.
Źródło(a)
Bosch (za pośrednictwem komunikatu prasowego)