Po Październikowej aktualizacji systemu Windows 11niektórzy gracze zaczęli doświadczać zacinania się rozgrywki. Nvidia rozwiązała ten problem 19 listopada za pomocą sterownika hotfix. To, jak negatywnie poprawka bezpieczeństwa KB5066835 wpłynęła na niektóre tytuły, nie było oczywiste aż do teraz. Digital Foundry przeprowadziło testy porównawcze dla Assassin's Creed Shadowspotwierdzając co najmniej 50% spadek wydajności w niektórych scenach.
Problemy pojawiły się po wprowadzeniu poprawki dla Windows 11 24H2 i aktualizacji 25H2 zaczęły się pojawiać. Nie jest jasne, co spowodowało szokująco niską liczbę klatek na sekundę. Mimo to, w ostatnim hotfixie 581.94producent kart graficznych zauważył: "Niższa wydajność może być obserwowana w niektórych grach po aktualizacji do Windows 11 October 2025 KB5066835"
Digital Foundry przeprowadziło testy przy użyciu Procesora Ryzen 7 9800X3D i RTX 5090 GPU. Pomimo wysokiej klasy sprzętu, Assassin's Creed: Shadows wykazywał znaczne spadki liczby klatek na sekundę przed rozwiązaniem Nvidii. Przy rozdzielczości 4K, maksymalnych ustawieniach graficznych i z aktywnym trybem jakości DLSS, wyniki spadły z 34 fps do 72 fps po wprowadzeniu poprawki.
Kto jest odpowiedzialny za problemy z wydajnością aktualizacji Windows?
Wyniki pokrywają się z różnicami, jakie inni gracze zaobserwowali po aktualizacji sterowników Nvidii. Niemniej jednak, zespół Digital Foundry wydał zjadliwą krytykę pod adresem Microsoftu. Nadawcy podejrzewają, że winowajcą mogły być problemy ze zgodnością DX (DirectX). Jednak brak komunikacji między firmą a producentami GPU również pogorszył sytuację.
Alex Battaglia nazwał Microsoft "absolutnie okropnym zarządcą swojego systemu operacyjnego" Panel uważa również, że Windows 11 jest zbyt zależny od Nvidii, aby utrzymać i zwiększyć wydajność w grach. Przy tak dużym skupieniu się na funkcjach sztucznej inteligencjiistnieje obecnie "fundamentalny brak przywództwa w grach na Windows"
Gry na Xbox wprowadziły znaczące zmiany w ciągu ostatnich miesięcy. Jego Doświadczenie pełnoekranowe jest teraz dostępne na większej liczbie handheldów do gier i wkrótce pojawi się na komputerach PC. Mimo to wzrost liczby klatek na sekundę dzięki interfejsowi użytkownika skoncentrowanemu na grach jest minimalny i pojawiły się nowe błędy. Ponieważ aktualizacje systemu Windows nadal powodują chaos, nadchodząca Valve Steam Machine i jej SteamOS wydają się bardziej kuszące.





