Pierwsza runda otwartej bety gry Battlefield 6 okazała się ogromnym sukcesem, do tego stopnia, że kurs akcji EA osiągnął najwyższy w historii poziom. Beta trybu wieloosobowego zawierała kilka różnych trybów gry, które gracze mogli wypróbować. Chociaż reakcja była w większości pozytywna, niektórzy gracze zastanawiali się, dlaczego lobby mają tendencję do rozpadania się po każdym meczu. Główny producent Battlefield podzielił się spostrzeżeniami na temat tego, dlaczego tak się dzieje i jakie kryterium stosuje gra do dobierania graczy.
W odpowiedzi na komentarz na X, David Sirland z DICE stwierdził że podobnie jak w poprzednich tytułach, dobieranie graczy w Battlefield 6 priorytetowo traktuje ping i czas gry. Chociaż gra posiada matchmaking oparty na umiejętnościach (SBMM), to znajduje się on daleko na końcu listy. Sirland wyjaśnił, że duże tryby wieloosobowe wymagają "rozłożenia umiejętności, aby dobrze działały", dlatego też matchmaker równoważy drużyny, biorąc pod uwagę poziomy umiejętności.
Ta metoda dobierania graczy jest zgodna z tym, co pierwotnie potwierdziło EA https://x.com/charlieINTEL/status/1952011658143924686choć w tamtym czasie nie było jasne, czy SBMM będzie najniżej na liście priorytetów. Cztery kluczowe obszary, na których koncentruje się dobieranie graczy, to ping, lokalizacja gracza, dostępność serwera, a następnie czynnik umiejętności.
Niezależnie od tego, gracze świetnie się bawili grając w Battlefield 6. Wkrótce po premierze, otwarta beta przekroczyła 500 000 jednoczesnych graczy na Steam. Zdarzały się również przypadki oszukiwania, pomimo systemu przeciwdziałania oszustwom na poziomie jądra, który zablokował ponad 330 000 oszustów.
Ci, którzy przegapili otwartą betę, otrzymają kolejną szansę od 14 sierpnia. Tym razem beta potrwa dłużej i zakończy się 17 sierpnia. Battlefield 6 zadebiutuje 10 października i jest dostępny w przedsprzedaży na wszystkich platformach. Dostępna jest edycja standardowa i Phantom Edition, które kosztują odpowiednio 70 i 100 dolarów.