Po tym, jak system specjalistów w Battlefield 2042 spotkał się z ostrą krytyką, wielu członków społeczności zaczęło mieć nadzieję, że Battlefield 6 przywróci klasyczny układ klas - z jasnymi rolami, określonymi obowiązkami i większym naciskiem na grę zespołową. 21 maja studio DICE ujawniło na stronie szczegóły dotyczące planowanego systemu klas po raz pierwszy. Chociaż podejście to zostało ogólnie przyjęte z zadowoleniem, wywołało ono również ciągłą krytykę. Po praktycznych testach w środowisku Battlefield Labs, DICE opublikowało kompleksową aktualizację na Reddicie 14 lipca, wprowadzając kilka zaskakująco istotnych zmian.
Zmiany w skrócie
Nowy system klas został podzielony na dwie części: konfigurowalne ścieżki treningowe oraz elementy charakterystyczne dla danej klasy. Dzięki tej strukturze DICE stara się zachować równowagę między jasnym określeniem roli a elastycznością wyposażenia, jakiej oczekuje się w nowoczesnych strzelankach. Oto krótki przegląd:
- Ścieżki szkoleniowe: Dwie ścieżki umiejętności na klasę, każda z czterema poziomami. Bonusy obejmują zarówno efekty pasywne, jak i specjalne zdolności, które można aktywować raz - takie jak dron zwiadowczy dla Recona. Postępy resetują się co rundę i mają zachęcać do aktywnej gry zespołowej.
- Broń charakterystyczna: Każda klasa preferuje określony typ broni z pasywnymi korzyściami. Na przykład karabiny snajperskie powodują mniejszy odrzut i szybciej się przeładowują, gdy są używane przez klasę zwiadowcy.
- Charakterystyczne profity i gadżety: Każda klasa ma ekskluzywne atuty i wyposażenie - takie jak narzędzie naprawcze dla inżynierów lub czujnik ruchu dla zwiadowców.
Deweloperzy wprowadzili również znaczące aktualizacje w sposobie działania każdej klasy, a także obszerne poprawki balansu, aby zapewnić bardziej wyrafinowaną i zorientowaną na grę zespołową rozgrywkę:
- Szturm: Większy nacisk na mobilność zamiast samoleczenia. Ograniczenie do jednej broni podstawowej ma na celu ograniczenie stylu gry "samotnego wilka" i promowanie gry zespołowej.
- Inżynier: Ograniczenie wyposażenia do jednej broni rakietowej ma na celu stworzenie lepszej równowagi między niszczycielską siłą a wsparciem dla pojazdów.
- Wsparcie: Rewizja mechaniki zaopatrzenia, aby zapobiec przegrzaniu. W przyszłości leczenie i uzupełnianie amunicji będą obsługiwane osobno.
- Rozpoznanie : Większy nacisk na wykrywanie i sabotaż - w tym nowe opcje zwiadu i zakłócania taktycznego.
Pozytywna reakcja społeczności - ale krytyka nie ustaje
W komentarzach na Reddicie wielu graczy pozytywnie odniosło się do wprowadzonych zmian i doceniło wyraźne wysiłki DICE w celu uwzględnienia opinii społeczności. Uwagi takie jak "To duży krok we właściwym kierunku" sugerują, że zaufanie do deweloperów nie zostało całkowicie utracone. Wciąż jednak pozostaje jedna poważna obawa: nieograniczony wybór broni. Decyzja ta spotkała się z krytyką już w maju i nadal tak jest. Wielu graczy twierdzi, że stałe przypisanie broni jest kluczem do tożsamości klasowej i efektywnej gry zespołowej. Swoboda wyboru dowolnej broni przypomina również niektórym niepopularny system specjalistów w Battlefield 2042, który w dużej mierze wymazał tradycyjne rozróżnienia ról.
Pomimo szybkiej reakcji DICE i wielu mile widzianych zmian, pozostaje poczucie sceptycyzmu. Nadchodzące miesiące pokażą, czy studio jest w stanie odbudować długoterminowe zaufanie społeczności. Według EA, Battlefield 6 ma zostać wydany nie później niż w marcu 2026 roku.
Źródło(a)
Dice via Reddit