Notebookcheck Logo

Baldur's Gate 3: Pomimo ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy, tylko 23% graczy ukończyło grę

Zrzut ekranu z gry Baldur's Gate 3 na PC (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z gry Baldur's Gate 3 na PC (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Imponujący wynik Baldur's Gate 3, zarówno pod względem komercyjnym, jak i krytycznym, może nie być w pełni odzwierciedlony we wskaźnikach ukończenia gry przez graczy, ponieważ tylko 23,4% kupujących faktycznie ukończyło grę bez uwzględnienia powtórek na Steam.
Game Releases Gaming Desktop

Minęły ponad dwa lata od udanego debiutu Baldur's Gate 3w sierpniu 2023 roku udanego debiutu w sierpniu 2023 roku. Do listopada 2024 roku gra sprzedała się na całym świecie w ponad 15 milionach egzemplarzy. Pomimo niesłabnącej popularności gry jako jednego z najlepiej sprzedających się tytułów na Steamie, mniej niż jedna czwarta graczy na PC faktycznie zagrała w grę do jej epickiego zakończenia.

Dane dotyczące osiągnięć Steam dla Baldur's Gate 3 pokazują, że tylko 23,4% graczy zdołało odblokować trofeum ukończenia gry "Wszystko dobre, co się dobrze kończy" Dane te nie uwzględniają nawet wielokrotnego przechodzenia gry, gdyż osiągnięcie to pojawia się tylko raz po pojedynczej rozgrywce.

Ogromna część graczy Baldur's Gate 3, około 76% graczy, rzekomo spędziła większość czasu zagubiona w Zapomnianych Krainach. Jest to dość powszechne wśród wielu graczy Baldur's Gate 3, ponieważ wielu graczy ledwo przeszło przez Akt 3, biorąc pod uwagę przytłaczający zakres gry i setki godzin zawartości pobocznej.

Nie jest to jednak jednorazowy incydent. The Witcher 3: Wild Hunt, który jest dostępny od 2015 roku, ma około 27-procentowy wskaźnik ukończenia, a tylko 65% graczy przeszło przez Biały Sad. Podobnie jest w przypadku The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition z 2016 roku, gdzie współczynnik ukończenia gry wynosi 11,1%, co prawdopodobnie wynika z faktu, że użytkownicy skupiają się na zadaniach pobocznych, a nie na głównej linii fabularnej.

Co ciekawe, Baldur's Gate 3 wypada nieco lepiej w niektórych wskaźnikach: Tylko 10% graczy nie zdołało jeszcze zdobyć osiągnięcia "Zejście z Avernusa", uciekając z podobnego do samouczka statku Nautiloid w prologu, co stanowi wyraźną poprawę w stosunku do The Witcher 3.

Choć Larian zakończyło już wydawanie głównych aktualizacji dla Baldur's Gate 3, to wciąż publikuje poprawki. Gra właśnie wprowadziła natywną obsługę Steam Deck z poprawką 34 i zmniejszyła skoki klatek w ruchliwych obszarach, takich jak Akt 3, na wszystkich platformach.

Akt 3 zyskał złą sławę w momencie premiery ze względu na ekstremalną liczbę postaci niezależnych w tętniącym życiem mieście Baldur's Gate, co rzuciło na kolana nawet procesory, takie jak flagowy Intel Core i9 12900K, ze skokami czasu klatek i spadkami FPS o około 20 procent, co również mogło mieć wpływ na to, że niektórzy gracze nie chcieli ukończyć gry z powodu problemów z wydajnością.

Baldur's Gate 3 świętował swoją drugą rocznicę na początku ubiegłego miesiąca, a szef Larian, Swen Vincke, krótko omówił, w jaki sposób monumentalny sukces gry utorował drogę studiu do skupienia się na kolejnych projektach w przygotowaniu.

Według doniesień, Larian pracuje nad dwoma nowymi projektami. Spekulacje sugerują, że jedna z gier będzie zupełnie nowym IP, podczas gdy druga ma być kontynuacją jednej z istniejących franczyz Larian, prawdopodobnie Divinity: Original Sin 3. Według Swena Vincke, kolejna gra Larian ukaże się między 2028 a 2029 rokiem.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Baldur's Gate 3: Pomimo ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy, tylko 23% graczy ukończyło grę
Rahim Amir Noorali, 2025-09-28 (Update: 2025-09-28)