Notebookcheck Logo

Aktualizacja 2.3 VRR dla konsol Cyberpunk 2077 przynosi znaczący wzrost liczby klatek na sekundę na PS5 Pro

Oficjalny zrzut ekranu z gry Cyberpunk 2077. (Źródło zdjęcia: CD Projekt Red)
Oficjalny zrzut ekranu z gry Cyberpunk 2077. (Źródło zdjęcia: CD Projekt Red)
Użytkownicy PS5 Pro powinni doświadczyć jeszcze lepszej liczby klatek na sekundę w Cyberpunk 2077 po aktualizacji 2.3, jeśli posiadają wyświetlacz kompatybilny z VRR. Po usunięciu limitu 60 FPS, gra osiągnęła średnią 81 FPS podczas testów Digital Foundry.
Gaming Console

Cyberpunk 2077 dokonał pełnego zwrotu od czasu swojej fatalnej premiery w grudniu 2020 roku. Deweloper CD Projekt RED zaangażował się w naprawę i optymalizację gry i robił to przez cztery lata. Dzięki najnowszą aktualizacją 2.3zespół jeszcze bardziej ulepszył grę, dodając obsługę najnowszych technologii graficznych, w tym VRR dla konsol. Wydaje się, że zaowocowało to znacznym wzrostem wydajności PS5 Pro.

W najnowszym odcinku DF Direct Weekly (link poniżej) eksperci techniczni z Digital Foundry rozmawiają o VRR na konsolach PS5(kup naAmazon), PS5 Pro(kup na Amazon) i Xbox Series X(kup na Amazon). Podczas gdy podstawowa wersja PS5 odnotowała pewną poprawę w zakresie liczby klatek na sekundę, to wydajność PS5 Pro została naprawdę odblokowana dzięki usunięciu limitu 60 klatek na sekundę.

Na potrzeby testów zespół przeniósł sekwencję testów porównawczych Cyberpunk 2077 z komputerów PC na PS5 i PS5 Pro. Dało to sekwencje podobne do siebie, co pozwoliło na dokładne porównanie obu konsol. Włączenie VRR odblokowuje liczbę klatek na sekundę w trybie RT 30 FPS, umożliwiając działanie z prędkością 40 FPS. W trybie wydajności, limit 60 FPS jest usuwany, umożliwiając potencjalnie 120 FPS. Zauważono, że podstawowa wersja PS5 zapewniała średnio 62,84 FPS, podczas gdy PS5 Pro zapewniała 81,03 FPS.

Wyniki i różnice w wydajności różniły się w różnych scenariuszach testowych w Night City, ale ogólnie rzecz biorąc, wrażenia z rozgrywki VRR na PS5 Pro były znacznie płynniejsze i bardziej spójne niż na podstawowym PS5. Digital Foundry uważa, że ta implementacja VRR jest najbliższa rzeczywistej ulepszonej wersji Cyberpunk 2077 na PS5 Pro.

Z drugiej strony, Xbox Series X nie wykazał żadnej poprawy z VRR. Tryb RT działał przy 30 FPS, a tryb wydajności był ograniczony do 60 FPS. Coś jest nie tak z implementacją VRR na konsolach Xbox, ale patrząc na to, jak obsługa VRR nie przynosi tak dużych korzyści podstawowej wersji PS5, to samo byłoby w przypadku Xbox Series X.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Aktualizacja 2.3 VRR dla konsol Cyberpunk 2077 przynosi znaczący wzrost liczby klatek na sekundę na PS5 Pro
Vineet Washington, 2025-07-22 (Update: 2025-07-22)