Cyberpunk 2077 wreszcie działa natywnie na macOSa popularny YouTuber Andrew Tsai przetestował ją już na czterech generacjach komputerów Mac Apple Silicon. W nowym filmie twórca technologii poddał grę serii testów porównawczych na komputerze M1 Air, M1 Max, M3 Maxoraz najnowszy MacBook Pro M4w artykule tym przyjrzeliśmy się częstotliwości generowania klatek na sekundę, dławieniu termicznemu, obsłudze HDR i technologii skalowania MetalFX Apple.
Na standardowym układzie M4 w MacBooku Pro Apple gra domyślnie generuje 30 klatek na sekundę z włączonym dynamicznym skalowaniem rozdzielczości. W tym przypadku Cyberpunk 2077 nie jest ultra-płynny, ale jest stabilny. Andrew twierdzi, że pomaga to uniknąć dławienia termicznego. Pchając sprawy dalej, z limitem FPS podniesionym do 120 i wyłączonym VSync, wydajność zbliża się do poziomu 50-55 FPS, choć ray tracing szybko zatrzymuje wydajność gry na podstawowym MacBooku Pro M4.
"Ustawienie ultra po prostu miażdży M4" - powiedział Andrew. "Sprzętowy ray tracing jest technicznie obsługiwany, ale po prostu nie ma tu wystarczającej mocy GPU, by uczynić go grywalnym" - dodał.
W materiale wideo najlepsze wrażenia zapewnia MacBook Pro M3 Max z 40 rdzeniami GPU. Laptop radzi sobie z grą Cyberpunk w rozdzielczości 4K ze skalowaniem MetalFX Quality. Gra obsługuje nawet śledzenie ścieżek, choć Andrew nie był przekonany co do jego wartości. "Po prostu nie sądzę, by skok graficzny uzasadniał spadek wydajności" - powiedział.
Andrew zauważył również, że generowanie klatek przez FSR 3.1 jest roztrzęsione i nieterminowe, przez co lepiej na razie pozostawić je wyłączone. Nadchodząca interpolacja klatek w Metal 4 może to poprawić w dalszej części roku, ale będzie to wymagało macOS Tahoe.

Pomimo braku wsparcia technicznego, wersja MacBooka Air M1 z 8 GB pamięci RAM mogła uruchomić grę w rozdzielczości 720p z limitem 30 klatek na sekundę. Andrew donosi jednak o częstych zacięciach i spadkach klatek, wskazując, że MacBook Air M1 po prostu nie ma wystarczającej ilości pamięci, aby utrzymać płynność.
Dzięki 32 rdzeniom GPU i dużej ilości pamięci RAM, M1 Max zapewnia dobre wyniki w wysokiej rozdzielczości 1080p z włączonym MetalFX, oscylując między 60-90 FPS w pomieszczeniach i utrzymując ponad 40 FPS w walce w otwartym świecie. Andrew powiedział, że dzięki aktywnemu chłodzeniu nie pojawiły się również żadne poważne problemy termiczne.
Zaskakujące i nieco irytujące jest to, że wersja gry na Mac App Store waży aż 159 GB, w porównaniu do 92 GB na Steam. Wynika to z faktu, że domyślnie zawiera ona wszystkie języki lektora. Andrew poleca zamiast tego Steam, GOG lub Epic, tym bardziej, że posiadając wersję na Windows, otrzymujemy port na Maca za darmo.