Notebookcheck Logo

Age of Empires 5 może wykorzystywać silnik Unreal Engine, co wywołuje obawy o zacinanie się gry RTS

Logo Unreal Engine 5 widoczne na mapie Age of Empires 4 (źródło obrazu: Xbox Gaming, Epic Games z poprawkami)
Logo Unreal Engine 5 widoczne na mapie Age of Empires 4 (źródło obrazu: Xbox Gaming, Epic Games z poprawkami)
Age of Empires 5 może być odpowiedzią na krytykę przestarzałej oprawy graficznej serii RTS. Para nowych ofert pracy wymaga doświadczenia z silnikiem Unreal Engine w niezapowiedzianych projektach. Mimo to, niektórzy gracze obawiają się, że Unreal Engine 5 wprowadzi problemy z wydajnością, które będą miały wpływ na inne tytuły strategiczne.
Console Desktop Gaming Microsoft Leaks / Rumors

Z fascynującymi kampaniami opartymi na historii, Age of Empires 4 przypomniało graczom, dlaczego seria jest tak popularna. Mimo to, grafika w grze była często określana jako kreskówkowa i pozbawiona szczegółów w porównaniu do niektórych rywali. Nowe ogłoszenia o pracę dla inżynierów Unreal Engine sugerują, że World's Edge ma plan modernizacji tej oprawy graficznej. Jednakże, plakaty ResetEra obawiają się, że ucierpi na tym wydajność Age of Empires 5.

Od 2019 roku World's Edge zarządza grą Grami RTS na Xbox, we współpracy z deweloperami takimi jak Relic Entertainment. Nowe stanowiska wymienione na tablicy ogłoszeń Microsoftu dotyczą stanowiska Principal Unreal Engineer, Gameplay, and a Senior Unreal Engineer, Shared Technology. W opisie wspomniano o "kontynuowaniu wielkiego dziedzictwa Age of Empires" i potrzebie "planowania i budowania naszego przyszłego stosu technologicznego". W przypadku obu stanowisk niezbędne jest doświadczenie z silnikiem gry.

Nie jest jasne, czy następnym projektem będzie Age of Empires 5, czy też remake lub remaster starszego tytułu. Wygląda jednak na to, że Unreal Engine 5 lub ostatecznie Unreal Engine 6 stanie się kluczowy dla nadchodzących wydań. Zmiana ta mogłaby zapewnić bardziej realistyczne efekty wizualne, niż jest to możliwe w przypadku obecnego silnika Essence Engine. Niemniej jednak krytycy uważają, że narzędzia Epic nie są najlepiej dopasowane do gatunku.

Unreal Engine dla Age of Empires może być strategicznym błędem

Gry na silniku Unreal Engine 5 często cierpią z powodu słabą optymalizację, która może skutkować zacinaniem się i spadki liczby klatek na sekundę. Złożoność gier RTS stawia przed twórcami dodatkowe wyzwania. W miarę jak cywilizacje się rozrastają, a bitwy stają się coraz większe, wydajność może zostać poświęcona. Age of Empires 4 działało dość dobrze na komputerach niższej klasy w momencie premieryale w przyszłości może być inaczej.

Gracze ze starszym sprzętem często nie skorzystali na przejściu Manor Lords na Unreal Engine 5. Średniowieczna strategia z 2024 roku cieszy się dobrymi ocenami na Steamie, ale nadal można narzekać na zacinanie się gry.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Age of Empires 5 może wykorzystywać silnik Unreal Engine, co wywołuje obawy o zacinanie się gry RTS
Adam Corsetti, 2025-10-11 (Update: 2025-10-11)