firma 24M Technologies ogłosiła technologię 24M ETOP (Electrode-to-Pack), rewolucyjną platformę produkcyjną, która według firmy umożliwi stworzenie opłacalnego i bezpiecznego zestawu akumulatorów o zasięgu 1000 mil na ładowanie.
Ta nowa platforma integruje elektrody bezpośrednio w zestawie baterii, eliminując ogniwa. Jest to ulepszenie technologii cell-to-body (CTB), która wyeliminowała moduły, integrując ogniwa bezpośrednio z zestawem akumulatorów. W ten sposób 24M ETOP obiecuje opłacalną ścieżkę do budowy kompaktowych, wysokonapięciowych akumulatorów o maksymalnej gęstości energii.
Obecne platformy akumulatorowe wykorzystują ogniwa i moduły, co oznacza, że znaczna część zestawów akumulatorów służy jedynie do budowy lub bezpieczeństwa i nie jest aktywnie zaangażowana w magazynowanie energii. 24M ETOP eliminuje to marnotrawstwo dzięki zastosowaniu uszczelnionych par anody i katody, które są zintegrowane bezpośrednio z pakietem. Firma twierdzi, że zwiększa to objętość materiału magazynującego energię do 80% objętości opakowania, w porównaniu do 30-60% w konwencjonalnych konstrukcjach. Oznacza to do 50% większy zasięg dla pojazdów elektrycznych.
Stany Zjednoczone muszą rozwijać innowacje w zakresie akumulatorów, a nie tylko zwiększać skalę produkcji, aby zniwelować lukę w stosunku do zagranicznych konkurentów. Nasz 24M ETOP oferuje amerykańskim producentom technologię, której potrzebują, aby przeskoczyć azjatyckich odpowiedników z wiodącą w branży gęstością energii. - Naoki Ota, prezes i dyrektor generalny 24M.
Poza pojazdami elektrycznymi, technologia ta ma ogromny potencjał dla wschodzących rynków, takich jak samoloty eVTOL (elektryczny pionowy start i lądowanie), gdzie kompaktowe, lekkie konstrukcje zapewniające maksymalną moc i zwiększony zasięg mają kluczowe znaczenie.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Hyundai Motor Group