Notebookcheck Logo

Samochody Tesla wypadają dobrze w nowym teście spadku zasięgu pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach, który podkreśla pompy ciepła

Tesle tracą jedną czwartą swojego zasięgu w niskich temperaturach (zdjęcie: Geir Olsen/Motor)
Tesle tracą jedną czwartą swojego zasięgu w niskich temperaturach (zdjęcie: Geir Olsen/Motor)
Obecność pompy ciepła powinna być głównym kryterium dla nabywców pojazdów elektrycznych, którzy mieszkają w chłodniejszym klimacie, wynika z nowego badania. Test spadku zasięgu pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach ujawnił kilku zaskakujących zwycięzców.
E-Mobility

Uzbrojony w więcej danych dotyczących pojazdów elektrycznych, nowy zimna pogoda test spadku zasięgu akumulatorów przeprowadzony przez Recurrent zarówno potwierdził wyniki poprzedniego badania, jak i przyniósł kilku interesujących nowych zwycięzców. Po pierwsze, pojazdy Tesla ponownie dobrze radzą sobie w złotym środku 24%-28%, jeśli chodzi o spadek zasięgu w ujemnych temperaturach lub to, co Recurrent nazywa zweryfikowanym zasięgiem zimowym.

Wskaźnik ten łączy odczyty z deski rozdzielczej i dane dotyczące użytkowania w czasie rzeczywistym od ponad 10 000 uczestników z pojazdami elektrycznymi tak różnymi, jak niski Chevy Bolt i drogie Audi e-tron. Testowane pojazdy elektryczne obejmują całą gamę wyników spadku zasięgu akumulatora EV w niskich temperaturach, od 46% dla VW ID.4 i 42% dla taniego Chevy Bolt, po klejnot koronny Audi e-tron, który traci zaledwie 16% zasięgu w porównaniu do idealnych warunków klimatycznych dla akumulatora.

Audi było jednym z pierwszych pojazdów elektrycznych zbudowanych z myślą o zarządzaniu termicznym pompą ciepła i ogólnie rzecz biorąc, samochody elektryczne z nimi radziły sobie bardzo dobrze, ponieważ pomagają zrównoważyć największy zimowy konsument akumulatorów, jakim jest ogrzewanie kabiny i siedzeń.

Model Y vs Model 3 vs Model S - spadek zasięgu w niskich temperaturach

Bestsellerowe Tesle Model Y i Model 3 odnotowały bardzo przyzwoity 24% spadek zasięgu podczas jazdy w ujemnych temperaturach, a następnie Model S z 28%.

Na szczęście rzeczywisty test zasięgu EV w niskich temperaturach wykazał, że tańsze akumulatory LFP typu Tesla instalowane w Modelu Y i Modelu 3 nie tracą więcej pojemności niż akumulatory niklowe w samochodach o wysokich osiągach, takich jak Model S. Muszą spędzić trochę więcej czasu na ładowarce, ale CATLnowa chemia baterii LFP naprawia nawet tę wadę.

Kolejnym interesującym odkryciem w tej nowej edycji testu zasięgu EV w niskich temperaturach, oprócz znaczenia pomp ciepła dla podróży drogowych w temperaturze 14 stopni Fahrenheita (-10 stopni Celsjusza) lub niższej, jest to, że Hyundai ponownie zdołał pobić szacunki EPA dotyczące zasięgu modelu Kona, nawet w mroźną pogodę.

Kia i Hyundai instalują najnowocześniejsze systemy pomp ciepła w swoich pojazdach elektrycznych, które według Kia "pozwalają EV6 zachować 80% optymalnego zasięgu, nawet do -7 stopni Celsjusza", a także "współpracują z systemem szybkiego ładowania, aby zmniejszyć szkodliwy wpływ tego na żywotność baterii".

Kiedy te zalety szybkiego ładowania zostaną dodane do znakomitych osiągów Audi, staje się jasne, że Tesla nie jest jedyną grą w mieście, jeśli chodzi o wydajność pojazdów elektrycznych i zarządzanie temperaturą.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Ranking testów Winter Range EV (wykres: Recurrent)
Ranking testów Winter Range EV (wykres: Recurrent)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Samochody Tesla wypadają dobrze w nowym teście spadku zasięgu pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach, który podkreśla pompy ciepła
Daniel Zlatev, 2023-11-17 (Update: 2023-11-17)