Notebookcheck Logo

Akumulator półprzewodnikowy o rekordowej gęstości energii wykorzystuje mangan Elona Muska do uzyskania 1200 mil zasięgu pojazdu elektrycznego

Ogniwa półprzewodnikowe o rekordowej gęstości energii (zdjęcie: Tailan)
Ogniwa półprzewodnikowe o rekordowej gęstości energii (zdjęcie: Tailan)
Twórca baterii półprzewodnikowych Tailan wykorzystał mangan w katodzie i inne przełomowe rozwiązania technologiczne, aby stworzyć ogniwa, które oferują najwyższą gęstość energii spośród wszystkich obecnych baterii litowych.
E-Mobility

Dyrektor generalny NIO niedawno zakończył test zasięgu w wyczynowym sedanie ET7 wyposażonym w 150 kWh półprzewodnikowy który pokonał ponad 650 mil na autostradzie.

Akumulator ten oferuje gęstość energii na poziomie 360 Wh/kg i składa się w 95% z elektrolitu półprzewodnikowego, a w tym kwartale będzie montowany w pojazdach elektrycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej.

Inny twórca baterii, Tailan New Energy, ogłosił jednak, że stworzył baterię półprzewodnikową o najwyższej gęstości energii wśród istniejących trójskładnikowych baterii litowych.

Akumulator półprzewodnikowy Tailan ma dwukrotnie większą gęstość energii niż akumulator NIO o pojemności 150 kWh i zapewnia ponad 1200 mil zasięgu na jednym ładowaniu.

Podczas gdy baterie półprzewodnikowe są zwykle wymieniane wraz z wartością 500 Wh/kg to rekordowa gęstość energii 720 Wh/kg nowej baterii została osiągnięta dzięki kilku przełomowym rozwiązaniom technologicznym.

"Wpełni półprzewodnikowa bateria litowa wykorzystuje materiał na bazie manganu o wysokiej pojemności i długim cyklu litowym jako elektrodę dodatnią", radzi Tailan i dodaje, że "w celu rozwiązania problemu impedancji interfejsu ciało stałe-ciało stałe... jest również wyposażony w unikalny wysokowydajny kompozytowy elektrolit półprzewodnikowy Tailan New Energy".

Tak jak przewidział Elon Musk, dodanie manganu staje się bardzo obiecującą drogą do rozwoju wysokowydajnych akumulatorów EV. CATL's M3P z manganem oferują na przykład o 15% wyższą gęstość energii niż ogniwa LFP, których Tesla używa w Modelu 3 Highland.

Nowa bateria półprzewodnikowa o pojemności 720 Wh/kg to jednak nie wszystko:

W tym samym czasie, Tailan New Energy poprawia zdolność migracji naładowanych cząstek wewnątrz katody, budując wydajną sieć transmisji jonów i elektronów, a także wykorzystuje samodzielnie opracowane materiały elastycznej warstwy interfejsu, aby skutecznie zmniejszyć impedancję interfejsu, jednocześnie poprawiając stabilność interfejsu, osiągając Kompleksowo poprawiło to kompleksową wydajność baterii i oczekuje się, że zasadniczo rozwiąże problemy związane z żywotnością baterii i lękiem o bezpieczeństwo tradycyjnych baterii litowo-jonowych.

Chiny stawiają na rozwój akumulatorów półprzewodnikowych jako sposobu na złagodzenie obaw związanych z zasięgiem i ładowaniem pojazdów elektrycznych grupę zadaniową tam.

Przewiduje się, że branża pojazdów elektrycznych w Chinach uzyska dostęp do 500 GWh mocy produkcyjnych akumulatorów półprzewodnikowych w ciągu najbliższych kilku lat, wywołując obawy o nadpodażą nawet.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Akumulator półprzewodnikowy o rekordowej gęstości energii wykorzystuje mangan Elona Muska do uzyskania 1200 mil zasięgu pojazdu elektrycznego
Daniel Zlatev, 2024-04- 3 (Update: 2024-04- 3)