Notebookcheck Logo

bateria na 1000 kilometrów: Mercedes testuje akumulator półprzewodnikowy na brytyjskich drogach

Akumulator Mercedesa na 1000 km: Mercedes testuje baterię półprzewodnikową na brytyjskich drogach. (Źródło zdjęcia: DallE3)
Akumulator Mercedesa na 1000 km: Mercedes testuje baterię półprzewodnikową na brytyjskich drogach. (Źródło zdjęcia: DallE3)
Niemiecki producent samochodów Mercedes-Benz testuje obecnie prototyp z nowym typem akumulatora półprzewodnikowego, który ma zapewnić zasięg ponad 1000 kilometrów. Testy odbywają się w rzeczywistych warunkach na brytyjskich drogach i stanowią ważny krok w rozwoju bardziej wydajnych pojazdów elektrycznych.
AI E-Mobility

W lutym 2025 r. firma Mercedes-Benz po raz pierwszy rozpoczął testy drogowe zmodyfikowanego EQS-a wyposażonego w półprzewodnikową baterię litowo-metalową. Celem jest osiągnięcie zasięgu ponad 1000 kilometrów - kamienia milowego w wyścigu o bardziej wydajną elektromobilność.

Technologia

Bateria, o której mowa, oparta jest na stałym elektrolicie na bazie siarczków, co pozwala na zastosowanie anody litowo-metalowej. Taka kombinacja zwiększa grawimetryczną gęstość energii do 450 Wh/kg na poziomie ogniwa i umożliwia około 25% większy zasięg przy tej samej wadze w porównaniu do konwencjonalnych akumulatorów litowo-jonowych.

Ogniwa pochodzą od firmy Factorial Energy, która opracowała zestaw akumulatorów wspólnie z Mercedes-AMG High-Performance Powertrains (HPP). Mercedes podkreśla, że jest to prawdziwa integracja z prototypem pojazdu oparta na doświadczeniu z technologii wyścigowej i wiedzy specjalistycznej w zakresie ogniw akumulatorowych.

Testy i gotowość produkcyjna

Po wstępnych testach laboratoryjnych w Stuttgarcie pod koniec 2024 r., testy drogowe trwają od lutego 2025 r., zgodnie z Automotive Testing Technology International. Mercedes planuje wdrożyć tę technologię w pojazdach produkcyjnych przed końcem dekady.

Silna konkurencja

Test odbywa się w ramach globalnego wyścigu o akumulatory nowej generacji, w którym Mercedes nie jest osamotniony. Volkswagen, BMW, Toyota i chińscy producenci, tacy jak BYD i CATL, również pracują nad akumulatorami półprzewodnikowymi lub quasi-półprzewodnikowymi. Rozwój ten podkreśla znaczenie zwiększenia zasięgu dzięki nowej chemii ogniw.

Perspektywy

Testy drogowe akumulatorów półprzewodnikowych Mercedesa w warunkach rzeczywistych stanowią znaczący krok w kierunku wprowadzenia ich na rynek. Wyzwania, takie jak skalowanie produkcji, koszty i integracja seryjna pozostają, ale ten kamień milowy pokazuje, że wydajna elektromobilność jest w zasięgu ręki.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > bateria na 1000 kilometrów: Mercedes testuje akumulator półprzewodnikowy na brytyjskich drogach
Ulrich Mathey, 2025-08-12 (Update: 2025-08-12)