Notebookcheck Logo

Zestaw radarowy Tesla Hardware 4.0 zostaje zburzony, ponieważ modele HW4 w końcu zyskują asystenta parkowania

Najwyższe modele HW4 Tesli są wyposażone w radar (zdjęcie: Green/Twitter)
Najwyższe modele HW4 Tesli są wyposażone w radar (zdjęcie: Green/Twitter)
Masywny radiator i drogi chip Xilinx wyróżniają radar Tesli Hardware 4.0, który potwierdził również, że radar nie jest czymś, o czym można pisać do domu i prawdopodobnie ma pomagać w bardziej przyziemnych obowiązkach niż FSD. Z drugiej strony, Tesla Model S/X z HW4 w końcu otrzymała nową funkcję Park Assist, która ma zrekompensować brak parkowania USS.
E-Mobility

Tesla zaczęła instalować swój najnowszy zestaw do autonomicznej jazdy Hardware 4.0 (HW4) w Modelu S i Modelu Xa ostatnio została przyłapana na wyposażaniu w niego nowych partii Modelu Y ale najwyraźniej bez radaru, który znajduje się w droższych modelach.

Nominalnie, zestaw HW4 jest wyposażony w więcej kamer Tesla Vision, które oferują czujniki Samsunga o znacznie wyższej rozdzielczości - 5 MP vs 1,2 MP - niż to, co właściciele Tesli mają w pojazdach HW3, ale nie są one podłączone do Modelu S / X. Jest również wyposażony w nowy, mocniejszy komputer ze zintegrowanym podsystemem graficznym, a także radar, pomimo twierdzeń Elona Muska, że funkcja pełnej autonomicznej jazdy może działać równie dobrze z opcją Tesla Vision opartą wyłącznie na kamerze.

Wszystkie te nowości sprzętowe oznaczają jednak, że HW4 nie może być łatwo lub tanio zmodernizowany w starszych pojazdach HW3a pełny zestaw radarowy Hardware 4.0 został teraz rozebrany, aby zademonstrować dlaczego. Ogromny radiator przejmuje ciężar rozpraszania ciepła, dzięki czemu nowy układ scalony o niższej tolerancji temperaturowej może działać zgodnie z przeznaczeniem.

Jedno spojrzenie na płytkę systemową i staje się jasne, dlaczego Tesla nie ryzykuje z zakresem temperatur, ponieważ zawiera dość drogi programowalny układ FPGA Xilinx Zynq 7020. Kolejne spojrzenie na opakowanie potwierdza, że zestaw HW4 jest również wyposażony w radar, podczas gdy numer FCC na pudełku ujawnia, że jest to "niepulsacyjny radar samochodowy, który działa w paśmie 76-77 GHz i obsługuje 3 tryby wykrywania".

Jego pole widzenia nie krzyczy jednak radarem wysokiej rozdzielczości, a Tesla umieściła go za przednim zderzakiem, więc może to być tylko skaner pobliskich obiektów, mający na celu poprawę zachowania podczas jazdy, a nie zapewnienie pełnego widoku krajobrazu w niesprzyjających warunkach pogodowych. Na przykład Model Y, który niedawno zaczął być dostarczany z komponentami HW4, najwyraźniej nie ma tego radaru, więc najwyraźniej nie jest to coś, co Tesla uważa za szczególnie ważne.

Inną możliwością jest to, że Tesla umieszcza komponenty sprzętowe 4.0 w swoich nowych samochodach w zwykły sposób, gdy tylko staną się dostępne i bez większych fanfar. Czasami oznacza to, że oprogramowanie musi jeszcze dogonić zainstalowany sprzęt, a samochody HW4 zostały wprowadzone na rynek z wieloma funkcjami wspomagającymi kierowcę, takimi jak Autopilot, tempomat Traffic Aware lub Full Self-Driving Beta, które nie zostały jeszcze włączone.

Najważniejszymi z nich są oczywiście FSD i Autopilot, ale przynajmniej Tesla wydała aktualizację, aby dać im nową opcję Park Assist która ma zastąpić ultradźwiękowe czujniki parkowania , które Tesla usunęła, aby zaoszczędzić 144 dolary za sztukę. Nie trzeba dodawać, że wielu właścicieli twierdzi, że czujniki ultradźwiękowe działały lepiej i być może nowy radar może pomóc w obowiązkach asystenta parkowania, przynajmniej w przypadku krawężników lub innych przeszkód w słabym świetle.

Pobierzzłącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Radar Tesla HW4 i układ Xilinx
Radar Tesla HW4 i układ Xilinx

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Zestaw radarowy Tesla Hardware 4.0 zostaje zburzony, ponieważ modele HW4 w końcu zyskują asystenta parkowania
Daniel Zlatev, 2023-06-13 (Update: 2023-06-13)