Notebookcheck Logo

Tesla nadal musi dostarczać złącza CCS, aby uzyskać federalne finansowanie Supercharger, pomimo przystąpienia Forda i GM do NACS

F-150 Lightning może korzystać z wybranej ładowarki z adapterem Magic Dock (zdjęcie: Reddit)
F-150 Lightning może korzystać z wybranej ładowarki z adapterem Magic Dock (zdjęcie: Reddit)
Pomimo tego, że zarówno Ford, jak i GM przyjęły North American Charging Standard, Tesla nadal będzie musiała zapewnić wsparcie CCS na swoich stacjach Supercharger, jeśli chce otrzymać federalne pieniądze. Ogólnokrajowa sieć ładowania pojazdów elektrycznych, którą buduje rząd, ma budżet w wysokości 7,5 mld USD.
E-Mobility

Rząd połączył Teslę z federalnym finansowaniem swojej ogólnokrajowej sieci ładowania pojazdów elektrycznych o wartości 7,5 mld USD bezpośrednio w piątek. Jej rzeczniczka Robyn Patterson powiedziała w oświadczeniu, że ulubieniec Elona Muska może skorzystać z federalnych dolarów przeznaczonych na ten cel, pod warunkiem, że stacje Supercharger Tesli zapewnią minimalną ilość złączy CCS, z których korzystają inni producenci samochodów.

Oświadczenie to jest swego rodzaju ostrzeżeniem, ponieważ zarówno Ford, jak i GM ogłosiły, że od teraz będą korzystać z technologii North American Charging Standard (NACS) firmy Tesla (NACS). Spowoduje to, że znacznie mniej pojazdów elektrycznych w USA będzie korzystać ze złącza CCS i może sprawić, że NACS stanie się de facto standardem zamiast globalnego rozwiązania CCS.

"Napoczątku tego roku opracowaliśmy minimalne standardy, aby zapewnić, że ładowanie pojazdów elektrycznych finansowane ze środków publicznych jest dostępne, niezawodne i przystępne cenowo dla wszystkich kierowców, a także wymagaliśmy interoperacyjności w celu promowania konkurencji", przypomina oświadczenie Białego Domu, ponieważ rządowe standardy "zapewniają elastyczność w dodawaniu zarówno CCS, jak i NACS, o ile kierowcy mogą liczyć na minimum CCS".

Tesla rozpoczęła już wyposażanie stacji Supercharger w tak zwane stosy Magic Dock które mają adapter CCS podłączony do złącza NACS. Na nich każdy, kto ma Riviana, Forda F-150 Lightning, Hyundaia Ioniq lub inny pojazd elektryczny spoza Tesli, może teraz podejść i naładować swój pojazd za niewielką dopłatą w stosunku do cen Tesli.

Posunięcie to ma na celu złagodzenie dokładnie tych standardów rządowych, o których mówi Robyn Patterson. Tesla najprawdopodobniej będzie nadal wyposażać Magic Docks w całych Stanach Zjednoczonych, aby osiągnąć minimalne wymagania dotyczące złącza CCS potrzebne do uzyskania jeszcze większego finansowania federalnego.

W końcu amerykańscy podatnicy są potencjalnie na haku dla 41 miliardów dolarów w transferach ulg podatkowych do Tesli i jej dostawcy baterii Panasonic, a ich rachunek może wzrosnąć o kilka kolejnych miliardów na ogólnokrajową sieć interoperacyjnych Superchargerów, jeśli Tesla dobrze rozegra swoje karty.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Tesla nadal musi dostarczać złącza CCS, aby uzyskać federalne finansowanie Supercharger, pomimo przystąpienia Forda i GM do NACS
Daniel Zlatev, 2023-06-11 (Update: 2023-06-11)