W ofercie kolaboracyjnej Casio pojawił się nowy model DW-6900, który od stóp do głów pokryty jest matową czernią. Casio właśnie ogłosiło nowy model współpracy dla japońskiego klubu piłkarskiego Montedio Yamagata - jest to ich trzecia wspólna praca - i jest to z pewnością najbardziej wytrzymały model z całej serii.
Ten G-Shock, który ma pojawić się 25 maja w Japonii, pozostaje wierny ulubionej przez fanów bazie DW-6900UMS-1JF, ale dodaje kilka drobnych zmian, które przyciągną wzrok doświadczonych fanów G-Shock. Otrzymują Państwo charakterystyczny, zabarwiony na czerwono odwrócony wyświetlacz LCD, czyste białe podświetlenie LED i herb Montedio Yamagata schludnie umieszczony na pasku. Tak naprawdę nie krzyczy o uwagę - i prawdopodobnie o to chodzi.
Zegarek będzie sprzedawany w pierwszej kolejności za pośrednictwem oficjalnego stoiska handlowego Montedio na ich domowym stadionie. Zamówienia online rozpoczną się 1 czerwca za pośrednictwem oficjalnego sklepu drużyny, a cena jest zablokowana na poziomie 19 800 jenów (~ 126 USD). Nie wiadomo jeszcze, czy zostanie on wydany na szerszą skalę, ale dotychczasowe sformułowania sugerują, że może pozostać tylko w Japonii.
Pod względem funkcjonalnym jest to dokładnie to, czego można oczekiwać od modelu 6900: 200-metrowa wodoodporność, podświetlenie EL, alarm, minutnik, stoper i wystarczająca wytrzymałość, aby przetrwać wiele smartfonów obecnej generacji. Ale to, co wyróżnia ten model, to powściągliwa stylistyka - całkowicie czarna z ledwo widocznym brandingiem - oraz fakt, że jest on powiązany z klubem piłkarskim J.League zamiast zwykłej marki modowej lub franczyzy anime.
Można to nazwać niszowym lub regionalnym, ale może to być po cichu jeden z bardziej poręcznych kolaboracyjnych G-Shocków tego roku.