Xiaomi, względny nowicjusz w wyścigu pojazdów elektrycznych, zdołał rzucić wyzwanie Tesli nie tylko pod względem specyfikacji pojazdów elektrycznych, ale także pod względem sprzedaży i zysków.
Osiągnięcie zysku zajęło jej około dwóch lat zysk z działalności związanej z pojazdami elektrycznymi w ostatnim kwartale, w przeciwieństwie do dekady Tesli na rynku, zanim odnotowała zyskowny kwartał. To prawda, Tesla była pionierem, który umieścił pojazdy elektryczne na radarze potencjalnych klientów, ułatwiając pracę Xiaomi, a jej dyrektor generalny Lei Jun przyznaje, że nauczyli się wiele od Tesli.
Test efektywności energetycznej Tesla vs Xiaomi
W niedawnym kontrolowanym teście wydajności zużycia baterii popularnych modeli pojazdów elektrycznych, Xiaomi tylko nieznacznie ustępowało pojazdom Tesli. Test Autohome został przeprowadzony przy tej samej stałej prędkości 120 km/h, z tym samym obciążeniem ładunkiem i przy tej samej temperaturze w kabinie.
Jest to dość trudny test dla pojazdów elektrycznych, które nie radzą sobie tak dobrze pod względem wydajności na autostradzie, jak w mieście lub w trybie jazdy mieszanej. Tesla Model 3 wypadła najlepiej, zużywając 20,8 kWh pojemności baterii na 100 km, czyli około trzech mil przejechanych na kWh.
Mimo to Xiaomi SU7 poradził sobie świetnie z 22,5 kWh / 100 km, mimo że jest większym i bardziej premium pojazdem niż Model 3. Model Y zanotował wydajność na poziomie 21,8 kWh/100 km, podczas gdy większy i cięższy Xiaomi YU7 SUV odnotował zużycie baterii na poziomie 25,9 kWh/100 km.
Nie trzeba dodawać, że Lei Jun był bardzo zadowolony z wyniku. Chińskie marki pojazdów elektrycznych nie oglądają się już na Teslę, stwierdził z podziwem, ponieważ samochody takie jak SU7 mogą być na równi pod względem wyposażenia i specyfikacji, a jednocześnie mają niższą cenę.
W rzeczywistości to, co naprawdę ekscytuje mnie w tym teście, to fakt, że krajowe pojazdy elektryczne nie gonią już Tesli, ale zaczynają spełniać standardy branżowe obok siebie. Każda marka przesuwa zużycie energii, zarządzanie termiczne i wydajność pojazdu do granic możliwości, a wszystkie mają solidne możliwości bazowe. Szczerze mówiąc, nie widziałem, by chińskie marki rozwijały takie poczucie pewności siebie na jednym z najtrudniejszych torów na świecie.
Mimo to dyrektor generalny Xiaomi zaprzeczył, że marka znana z telefonów w przystępnej cenie lub elektroniki użytkowej, takiej jak
Redmi Buds 6 Pro, będzie nadal się uczyć i starać się być jeszcze lepszym producentem samochodów pod względem wydajności.
Jeśli jednak chodzi o pobór mocy, Tesla sama musi stawić czoła konkurencji w USA, a niekwestionowanym liderem wciąż jest Lucidktórego niestandardowe silniki i układ napędowy są w stanie zwrócić rekordowy rekordowy wskaźnik wydajności wynoszący ponad 5 mil na kWh. Jej pojazdy premium są jednak droższe niż ich odpowiedniki Tesli czy Xiaomi.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla z kablem 24' na Amazon











