Już za dwa dni (10 października) Battlefield 6 będzie dostępny publicznie na PC i konsolach. W przypadku graczy PC, EA udostępniło bardziej szczegółową listę wymagań, która obejmuje maksymalny cel graficzny o nazwie "Ultra++" i jak sama nazwa wskazuje, jest to najwyższy poziom wierności wizualnej z wysoką liczbą klatek na sekundę, w którą można grać. Na szczęście dla tych, którzy lubią maksymalizować suwaki graficzne, dostępna jest obsługa DLSS 4, która pomoże osiągnąć wysoką liczbę klatek na sekundę.
Oficjalne konto Battlefield opublikowało wczoraj (7 października) na X wczoraj (7 października) ostateczną listę specyfikacji PC do uruchomienia gry w różnych ustawieniach graficznych (załączona poniżej). Podczas gdy "minimalne" i "zalecane" specyfikacje pozostają takie same jak udostępnione przed betąto "Ultra" i "Ultra++" są bardziej wymagające. W szczególności "Ultra++" wymaga RTX 5080 w połączeniu z Core Ultra 9 285K lub Ryzen 7 9800X3D(kup na Amazon).
Tryb wydajności "Zrównoważony" to Battlefield 6 w rozdzielczości 4K przy 144 FPS na wysokich ustawieniach, ale można to osiągnąć tylko przy pomocy skalowania DLSS. Z kolei tryb "Wydajność" to gra celująca w 4K @ 240 FPS+ przy ustawieniach ultra. Jest to możliwe tylko z pewnymi sztucznymi ramkami i na szczęście potwierdzono, że Battlefield 6 obsługuje DLSS 4 z generowaniem wielu klatek (MFG) w momencie premiery.
Nvidia ogłosiła na stronie , że Battlefield 6 zostanie uruchomiony z obsługą DLSS 4 z MFG, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, DLAA i Nvidia Reflex. Pozwoli to graczom posiadającym układy GPU z serii RTX 50 na maksymalne podkręcenie ustawień i uruchomienie gry przy wysokiej liczbie klatek na sekundę, która jest odpowiednia dla szybkich gier FPS, takich jak Battlefield 6. Osoby z kartami graficznymi RTX 5090 lub RTX 5080, a nawet RTX 5070 Ti/RTX 5070 będą w stanie zrobić to wszystko w rozdzielczości 4K, oczywiście w połączeniu z odpowiednim procesorem. W swoich testach porównawczych wykorzystujących Ryzena 7 9800X3D, 64 GB pamięci RAM, włączony DLSS 4 MFG i grę na ustawieniach ultra, Nvidia pokazuje, że RTX 5080 przekracza 330 FPS, RTX 5070 Ti uzyskuje ponad 290 FPS, a RTX 5070 siedzi nieco poniżej 240 FPS.
EA zapewniło, że Battlefield 6 będzie działał płynnie na szerokim zakresie specyfikacji sprzętowych, w tym na starszych komputerach PC, poprzez nie dodając żadnego ray tracingu. W przeszłości wspominano również, że dostosowanie gry do mniej wydajnej konsoli Xbox Series S pomogło zoptymalizować ją pod kątem innych platform a także na innych platformach, dzięki czemu gra jest łatwiejsza do uruchomienia.