The Grand Theft Auto jest jedną z najpopularniejszych serii gier na świecie. I nie bez powodu, ponieważ zanurza graczy w wielu historiach i miastach. Na ten temat, Dan Houser niedawno wyjaśnił, dlaczego zdecydowana większość tych gier rozgrywa się w Stanach Zjednoczonych.
Oczywiście niektórzy z Państwa myślą o Grand Theft Auto: London 1969, które jest wyjątkiem w tej serii. Ale jeśli chodzi o inne gry, wszystkie mają silny związek ze Stanami Zjednoczonymi, jak wskazuje Dan Houser w najnowszym podcaście Lexa Fridmana:
"Zrobiliśmy małą rzecz w Londynie 26 lat temu, GTA London, dla gry top-down na PS1. To było całkiem fajne i zabawne, jako pierwszy pakiet misji na PlayStation. Myślę, że jeśli chodzi o pełną grę GTA, to zawsze uznawaliśmy, że jest w niej tak wiele amerykańskości, że naprawdę trudno byłoby ją stworzyć w Londynie lub gdziekolwiek indziej. Wie pan, potrzebowaliśmy broni, potrzebowaliśmy tych większych niż życie postaci. Po prostu czułem, że gra była tak bardzo o Ameryce, być może z perspektywy outsidera.To było tak bardzo związane z tym, co było, że tak naprawdę nie zadziałałoby w ten sam sposób gdzie indziej"
I nie trzeba dodawać, że GTA 6 będzie miało podobne uniwersum, rozgrywające się w fikcyjnym mieście Vice City. A jeśli weźmiemy pod uwagę dwa zwiastuny, które zostały zaprezentowane przez Rockstar Games, w grze pojawią się liczne odniesienia do kultury amerykańskiej.
Dlatego zobaczenie GTA w innym kraju wydaje się mało prawdopodobne. Trzeba przyznać, że wybory dokonywane przez Rockstar Games są na zawsze związane ze Stanami Zjednoczonymi.




