Długo oczekiwana seria skateboardingowa EA powróciła wraz z globalną premierą Skate 4 Early Access. Wyczekiwana kontynuacja pojawia się po 15-letniej suszy, która rozpoczęła się po premierze Skate 3 w 2010 roku. Tytuł w modelu free-to-play został udostępniony 16 września na wielu platformach, z rozłożonymi w czasie premierami regionalnymi, aby zapewnić płynną integrację serwerów.
Gracze w Ameryce Północnej uzyskali dostęp do gry jako pierwsi, a serwery zostały otwarte o 10:00 czasu PDT i 13:00 czasu EDT. Wdrożenie było kontynuowane na całym świecie przez cały dzień, docierając do europejskich graczy o 18:00 czasu środkowoeuropejskiego i rozszerzając się na regiony Azji i Pacyfiku na początku 17 września.
Skate 4 przenosi graczy do San Vansterdam
Nowe Skate rozgrywa się w San Vansterdam, które jest tętniącym życiem miastem dla wielu graczy, zaprojektowanym do obsługi do 150 graczy na serwerze. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, w tej odsłonie zastosowano podejście oparte na społeczności, w którym miasto ewoluuje w oparciu o opinie graczy i aktualizacje deweloperów.
"Cieszymy się, że możemy powitać wszystkich w San Vansterdam i zapewnić najlepszą jazdę na deskorolce w historii serii" - powiedział Mike McCartney, producent wykonawczy Skate. Miasto składa się z czterech odrębnych dzielnic - Hedgemont, Gullcrest, Market Mile i Brickswich - z których każda oferuje unikalny teren do jazdy na deskorolce i wyzwania.
Skate 4 oferuje integrację międzyplatformową i ulepszone sterowanie
Full Circle, studio EA z siedzibą w Vancouver zajmujące się odrodzeniem Skate, wdrożyło kompleksową funkcjonalność międzyplatformową. Gracze mogą teraz wspólnie jeździć na łyżwach niezależnie od tego, czy korzystają z PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i S, czy PC za pośrednictwem Steam, Epic Games Store lub EA App.
Charakterystyczny system sterowania Flick-It powraca z ulepszeniami, oferując bardziej precyzyjne wykonywanie trików przy jednoczesnym zachowaniu rozgrywki opartej na fizyce, która odróżniała oryginalną trylogię od konkurentów, takich jak Tony Hawk's Pro Skater. Gra wprowadza również ulepszoną eksplorację poza deską, pozwalając graczom wspinać się i docierać do wcześniej niedostępnych miejsc w całym mieście.
Kontynuacja posiada model usługi na żywo i przyszłą zawartość
W przeciwieństwie do swoich poprzedników, Skate 4 przyjmuje podejście oparte na usłudze na żywo z regularnymi zrzutami zawartości planowanymi przez cały okres wczesnego dostępu i później. Sezon 1 wystartuje w październiku 2025 roku, obejmując wydarzenia o tematyce Halloween, takie jak "Skate-o-Ween" i wprowadzenie systemu przepustek bojowych o nazwie "skate.pass".
Sezon 2, który zaplanowano na grudzień 2025 roku, doda tryby rozgrywki kooperacyjnej, czat głosowy w grupie i nowe sztuczki, w tym niemożliwe do wykonania i ulepszone handplanty. Deweloperzy nakreślili plany sięgające 2026 roku, z tworzonymi przez graczy skateparkami i konkurencyjnymi tabelami wyników wśród obiecanych funkcji.
Oczekuje się, że okres wczesnego dostępu potrwa około sześciu miesięcy, a pełna wersja zostanie wydana w 2026 roku. Wydłużone okno rozwoju pozwoli Full Circle uwzględnić opinie społeczności podczas budowania ewoluującego krajobrazu San Vansterdam.