Notebookcheck Logo

Fani wczesnego dostępu chwalą rozgrywkę, ale krytykują obsługę na żywo, brakujące tryby gry i zepsuty system trików

Zrzut ekranu z gry Skate. (źródło obrazu Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z gry Skate. (źródło obrazu Społeczność Steam)
Choć w przypadku skate'a można dostrzec pewne plusy, gra wymaga jeszcze wielu usprawnień, by sprostać oczekiwaniom graczy, które koncentrują się na ograniczonej dostępności zawartości i krytyce modelu usług na żywo, nawet jeśli reklamuje się jako tytuł wczesnego dostępu.
Game Releases Gaming

EA i Full Circle's Skate reboot, skate., jest wreszcie dostępny we wczesnym dostępie na Steam na Steam, ale gra została zbombardowana burzą krytyki ze strony graczy, którzy uznali ją za "bezduszny chwyt gotówki" w modelu darmowej gry na żywo.

Wydana 16 września 2025 rgra szybko osiągnęła szczytową liczbę ponad 80 000 jednoczesnych graczy na Steam w dniu premiery, przytłaczając serwery i powodując niestabilność i awarie, skutecznie blokując graczy, którzy czekali na grę po 15-letniej przerwie od Skate 3.

Pojawiły się pierwsze recenzje, a Skate. Posiada obecnie ocenę "mieszaną", z 50,1% z 9 210 pozytywnych recenzji, według SteamDB. Podstawowa mechanika jazdy na łyżwach, oparta na ulepszonym systemie Flick-It i rozgrywce opartej na fizyce, została pochwalona przez graczy za autentyczność, szczególnie w sesjach freestyle.

Jednak większość negatywnych recenzji wynika z tego, że gra jest pozbawiona obsługi na żywo, co zdaniem wielu graczy osłabiło jej urok. W grze nie ma trybu offline, kampanii fabularnej ani kultowych trybów gry, takich jak Hall of Meat, S.K.A.T.E. czy Death Races.

Gracze wspomnieli również o praktykach monetyzacji EA, naciskając na zakupy wirtualnej waluty w celu dostosowania opcji, takich jak stroje postaci, skate decki dla prawdziwych marek, praktycznie uniemożliwiając graczom korzystanie z ich ulubionych kosmetyków za płatnymi ścianami w tej grze free-to-play.

Podczas gdy mechanika gry była chwalona za realizm, styl graficzny był krytykowany za to, że jest kreskówkowy i przypomina Fortnite, co stanowi wyraźny kontrast z surowym realizmem poprzednich odsłon Skate. Sprawia to, że otwarte miasto San Vansterdam wydaje się mniej wciągające.

Gracze zauważyli niespójności w fizyce, gdzie spadają z grindu bez powodu lub są wystrzeliwani z pełną prędkością do przodu. Pomimo testowania wielu kontrolerów i wejść, niektóre sztuczki analogowe wydają się mniej responsywne. Aby jeszcze bardziej dodać oliwy do ognia, w grze brakuje wielu rodzajów trików, takich jak Dark Slides i tylko jeden Lip Trick bez żadnych wariacji.

Ponadto wielu graczy skarżyło się, że misje lub wyzwania nie mogły zostać ukończone, ponieważ gra nie wykrywała lub nie rejestrowała wykonywanej sztuczki.

Pomimo sprzeciwu, niektórzy gracze chwalili system eksploracji poza planszą i rozgrywkę międzyplatformową. Warto zauważyć, że Skate. jest nadal w fazie wczesnego dostępu, a Full Circle zobowiązało się do rocznego okresu rozwoju, zanim gra zostanie oficjalnie wydana około września 2026 roku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Fani wczesnego dostępu chwalą rozgrywkę, ale krytykują obsługę na żywo, brakujące tryby gry i zepsuty system trików
Rahim Amir Noorali, 2025-09-18 (Update: 2025-09-18)