Według Auto Zeitungsercem modelu California 1.5 eHybrid 4Motion jest 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 177 KM (130 kW), połączony z silnikiem elektrycznym na przedniej osi i kolejnym silnikiem elektrycznym na tylnej osi dla napędu na wszystkie koła. System wytwarza łącznie 245 KM (180 kW) i 350 Nm momentu obrotowego. Hybryda plug-in osiąga zasięg do 95 km (59 mil) w trybie czysto elektrycznym; w praktyce bardziej realistyczne jest około 80 km (50 mil). 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa zapewnia wydajne przenoszenie mocy. California waży około 2 567 kg i mierzy 5,17 m długości.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze pozostaje wierne klasycznemu stylowi Californii: podnoszony dach, pojedyncze siedzenia i rozkładany stół tworzą funkcjonalną przestrzeń życiową. Dolne łóżko ma szerokość 1,06 m, górne 1,14 m, a aneks kuchenny zawiera jednopalnikową kuchenkę gazową i zlewozmywak. Dodatkowa klimatyzacja zapewnia przyjemne temperatury, a sterowanie dachem za pomocą aplikacji i technologia pokładowa oferują nową elastyczność. Dwoje przesuwanych drzwi ułatwia dostęp i zapewnia dodatkową swobodę ruchów.
Praktyczne zastosowanie i ograniczenia
Zmniejszona ładowność wynosząca 383 kg (844 funtów) w porównaniu do 634 kg (1398 funtów) w modelu z silnikiem wysokoprężnym może być czynnikiem ograniczającym dla rodzin lub dłuższych podróży. Zasięg elektryczny jest odpowiedni przede wszystkim dla osób dojeżdżających do pracy lub na krótkie wycieczki. Funkcja chłodzenia elektrycznego, lekkie indywidualne fotele i zwiększona przestrzeń do przechowywania to pozytywne cechy w porównaniu ze starszymi modelami.
Styl kampera i nowoczesna technologia
VW California 1.5 eHybrid 4Motion próbuje połączyć tradycyjny styl kampera z nowoczesną technologią. Dla kamperów, którzy cenią sobie zrównoważony rozwój i elastyczne użytkowanie, nowa California jest interesującą opcją, nawet jeśli ładowność i zasięg elektryczny wyznaczają granice