Epic Games oficjalnie udostępniło Unreal Engine 5.7ogromna aktualizacja, która podnosi zarówno realizm, jak i elastyczność renderowania w czasie rzeczywistym. Podczas gdy Unreal 5 był już w czołówce technologii graficznych, wersja 5.7 jest wyraźnym sygnałem, że Epic dąży do osiągnięcia kinowej wierności w grach i wirtualnych produkcjach.
Najważniejszą funkcją jest Nanite Foliage, znaczący skok w realizmie środowiskowym. Nanite, zwirtualizowany system geometrii firmy Epic, obsługuje teraz złożone zasoby liści, takie jak trawa, krzewy i drzewa, z niesamowitą gęstością i szczegółowością bez topienia procesora graficznego. Deweloperzy mogą teraz wypełniać duże światy bardzo szczegółową roślinnością przy zachowaniu wydajności, dzięki czemu gęste naturalne środowiska są wreszcie praktyczne w grach nowej generacji.
Drugim wyróżniającym się dodatkiem jest MegaLights, system oświetlenia zaprojektowany do obsługi dynamicznych, rzucających cień świateł na dużą skalę. Wcześniej dodanie wielu ruchomych świateł mogło obniżyć wydajność lub wprowadzić artefakty, ale MegaLights wykorzystuje nową architekturę cieniowania klastrowego, która efektywnie zarządza setkami w pełni dynamicznych źródeł światła. Według informacji prasowych, aktualizacja ta pozwoli na tworzenie znacznie bardziej dramatycznych scen (proszę pomyśleć o zalanych neonami ulicach lub wybuchowych polach bitew) bez uszczerbku dla liczby klatek na sekundę.
Inne kluczowe funkcje obejmują rozszerzone wsparcie dla proceduralnego generowania zawartości (PCG), ulepszone zautomatyzowane procesy tworzenia poziomów i ulepszoną integrację fizyki Chaosu, która daje programistom lepsze narzędzia do realistycznego niszczenia i symulacji tkanin. Unreal 5.7 ulepsza również Lumen, system globalnego oświetlenia silnika, dodając ostrzejsze odbicia i lepsze oświetlenie pośrednie dla przestrzeni wewnętrznych.
Oprócz czystych ulepszeń wizualnych, Epic kontynuował udoskonalanie użyteczności edytora. Aktualizacja wprowadza nowe tryby renderowania rzutni i usprawnia czas kompilacji shaderów, co z pewnością docenią użytkownicy Unreala. Z myślą o zespołach pracujących nad wirtualną produkcją, Unreal 5.7 płynniej integruje się teraz ze scenami LED i obsługuje śledzenie kamery o wyższej wierności dla ujęć w czasie rzeczywistym.
Pomiędzy Nanite Foliage, MegaLights i ulepszonym Lumenem, Epic zatarł granicę między wstępnie renderowanym CGI a tym, co można osiągnąć w silniku. Biorąc pod uwagę stały strumień projektów AAA, które już potwierdzono, że będą korzystać z Unreal 5, deweloperzy mają teraz jeszcze większą siłę ognia, aby tworzyć światy, które wyglądają i czują się naprawdę żywe.
Kup książkę Unreal Engine 5 Game Development with C++ Scripting na Amazon





