Splinter Cell to z pewnością jedna z najbardziej cenionych licencji w branży gier wideo, a wielu fanów z niecierpliwością czeka na premierę nowego tytułu. Jednak według Jasona Schreiera z Bloomberga, Ubisoft anulował grę z tej serii kilka lat temu.
W raporcie tym Nick Herman ujawnił, że on, Dennis Lenart i Pierre Shorette pracowali nad grą Splinter Cell w 2017 roku w Ubisoft. Według niego wyglądało to obiecująco, a cały zespół był zadowolony z wykonanej pracy:
"Byłem bardzo podekscytowany, że mogę być tego częścią i pomóc w ożywieniu tego tytułu, ponieważ był on uśpiony przez jakiś czas.I pomyśleliśmy, że możemy opowiedzieć świetną historię i zrobić coś, co fani pokochają"
Projekt ten został jednak anulowany przez Ubisoftpowodując wielkie rozczarowanie Nicka Hermana:
"Ekscytujące było chodzenie do pracy przez pierwsze sześć miesięcy, ponieważ myśleliśmy, że będziemy w stanie stworzyć coś naprawdę świetnego. A potem zdajesz sobie sprawę, że wszystkie rzeczy, na których ci zależy, już nie istnieją.To powszechna rzecz w grach"
Jeśli chodzi o powody tego anulowania, Nick Herman wyjaśnia, że Ubisoft wolał gry z usługami na żywo i stracił zainteresowanie innymi projektami. Dlatego też gra Splinter Cell stała się XDefiant, tytułem, który miał konkurować z Call of Duty. Ale jak państwo wiedzą, ta gra również okazała się porażką.
Trzeba powiedzieć, że niewiele treści było dostępnych dla graczy, a serwery zostały zamknięte w czerwcu ubiegłego roku, nieco ponad rok po premierze, co spowodowało zamknięcie studiów w San Francisco i Osace.




