Tom Clancy's Splinter Cell, skradankowa seria szpiegowska firmy Ubisoft, pozostaje uśpiona od ponad dekady. Prace nad remakiem Splinter Cell już trwają, ale nadchodzący projekt napotkał kolejną przeszkodę w postaci odejścia reżysera gry.
Remake Splinter Cell, zapowiedziany w 2021 roku, podobno wykorzystuje silnik Snowdrop firmy Ubisoft i jest opracowywany pod kryptonimem North. Jednak brak jakichkolwiek materiałów z rozgrywki, zwiastunów lub znaczących aktualizacji do tej pory wzbudził pewne obawy co do stabilności projektu, zwłaszcza w obliczu szerszej restrukturyzacji Ubisoftu po zawarciu umowy z Tencent.
Ostatnie doniesienia wskazują, że Andrea Schmoll, która pełniła funkcję dyrektora gry po przejęciu jej w latach następujących po ogłoszeniu projektu, opuściła Ubisoft Toronto we wrześniu 2025 roku, co potwierdzają aktualizacje na jej profilu LinkedIn.
Schmoll pracowała wcześniej jako projektant systemów w Far Cry 6 i stała na czele głównych funkcji remake'u, w tym rozgrywki z chwili na chwilę, implementacji gadżetów, zachowania postaci niezależnych i interaktywności środowiska.
Jej odejście oznacza drugą poważną zmianę przywództwa w remake'u, po odejściu w 2022 roku oryginalnego reżysera Davida Grivela, który spędził ponad dekadę w Ubisoft, pracując nad takimi tytułami jak Splinter Cell: Blacklist, kilkoma grami Far Cry i Assassin's Creed Unity, zanim dołączył do EA, by pracować nad serią Battlefield .
Ostatnia runda zawirowań pojawiła się za sprawą usuniętej już oferty pracy na stronie internetowej Ubisoft, zauważonej przez Tech4Gamersw poszukiwaniu nowego reżysera gry do remake'u Splinter Cell w studiu w Toronto.
Ogłoszenie o pracę było aktywne przez prawie pięć do sześciu tygodni przed usunięciem, wyszczególniając obowiązki, takie jak nadzorowanie sztucznej inteligencji postaci niezależnych, dostrajanie skradania, systemy kamer i kierowanie zespołem programistów w celu wprowadzenia nowych funkcji przy jednoczesnym zachowaniu podstawowej rozgrywki szpiegowskiej serii.
Tak częste zmiany dyrektorów, dwa razy w ciągu trzech lat, są często sygnałem ostrzegawczym dla projektów stojących w obliczu wewnętrznych zmagań, podobnych do opóźnień obserwowanych w innych remake'ach Ubisoft, takich jak Prince of Persia: The Sands of Time.
Pomimo plotek wskazujących na anulowanie projektu, Ubisoft twierdzi, że prace nad remake'iem postępują, a wtajemniczeni spekulują o możliwym terminie premiery w 2026 roku.
Po ponad dekadzie od premiery ostatniej gry, remake może być ostatnią szansą Ubisoftu na ożywienie serii Splinter Cell, ale powtarzające się zmiany na stanowiskach kierowniczych budzą obawy o to, czy gracze ponownie założą charakterystyczne nocne gogle Sama Fishera.



