W niedawnym wywiadzie dla Nintendo Dream Web, twórca Mario, Zeldy, Donkey Konga i Pikmina, Shigeru Miyamoto, dał swoje dwa grosze na temat nowego skupienia się Nintendo na produkcji filmowej, co jest silnym zwrotem, który przyciągnął znaczną uwagę po niechęci firmy do adaptacji swoich kultowych franczyz na filmy.
Zmiana ta nastąpiła po filmie Super Mario Bros. z 1993 roku z Bobem Hoskinsem w roli głównej, który został negatywnie przyjęty zarówno przez fanów, jak i krytyków. Doprowadziło to do tego, że Nintendo w dużej mierze unikało adaptacji na żywo, z wyjątkiem projektów anime, takich jak ekskluzywny japoński film Animal Crossing i różne filmy Pokémon na przestrzeni lat.
Jednak w ostatnich latach krajobraz zmienił się na lepsze, a The Super Mario Bros. Movie, wydany w 2023 roku, zarobił na całym świecie ponad 1,36 miliarda dolarów. To czyni go jednym z najlepiej zarabiających filmów animowanych wszechczasów.
Wraz z sukcesem The Super Mario Bros. Movie, Nintendo nabrało pewności siebie, aby odblokować sequel, którego premiera zaplanowana jest na 3 kwietnia 2026 roku, a także film akcji The Legend of Zelda zaplanowany na 2027 rok. Co więcej, krążą plotki o potencjalnym filmie Donkey Kong i Luigi's Mansion.
Komentarz Miyamoto, który początkowo został błędnie zacytowany przez Kyodo News jako "Gry w końcu przestają działać, gdy pojawiają się nowsze wersje, ale filmy pozostają na zawsze", wywołał dyskusje w mediach społecznościowych. Jednak użytkownik Bluesky, Erasu, dokonał wyjaśniając, że cytat był w rzeczywistości dwiema oddzielnymi wypowiedziami Miyamoto z wywiadu Nintendo Dream Web na temat nowo otwartego Muzeum Nintendo w Kioto w Japonii.
W oficjalnych cytatach Miyamoto wyraził swoje odczucia na temat nietrwałości gier wideo, stwierdzając:
Ostatecznie to, co ludzie pamiętają, to IP. Gry stają się przestarzałe, gdy pojawiają się nowe wersje. Ale to niesamowicie smutne" Następnie wyjaśnił, że to poczucie straty jest tym, co częściowo zmotywowało Nintendo do rozpoczęcia produkcji wideo, stwierdzając: "Rozpoczęliśmy produkcję wideo częściowo z powodu tego smutku - widząc, jak nasze dzieła stają się grywalne tylko na Virtual Console".
Miyamoto stwierdził, że podczas gdy tworzenie gier grywalnych w warunkach muzealnych, takich jak Muzeum Nintendo, wiąże się z ograniczeniami, filmy z drugiej strony oferują możliwość uwiecznienia ukochanych IP.
Istnieje limit tego, co można zrobić, jeśli uczynimy je grywalnymi w muzeum, ale filmy pozostaną na zawsze. Zawsze powtarzam, że moim motywem przewodnim jest "tworzenie powodów, dla których ludzie wybierają Nintendo".