Arc Raiders od Embark Studios i zrestartowany Marathon od Bungie to gorący temat ze względu na niedawne playtesty, które zbiegły się w czasie. Testy te są przeprowadzane w celu zebrania opinii graczy. Arc Raiders pomyślnie przeszedł otwarty test Server Slam z udziałem prawie 190 000 jednoczesnych graczy przed premierą 30 października, podczas gdy Bungie przeprowadza test NDA tylko na zaproszenie, aby zachować wszystko w tajemnicy.
Virgil Watkins, dyrektor projektowy Arc Raiders, powiedział w wywiadzie z Tylerem Wilde'em z PC Gamertylerem Wilde, że niemal równoczesne fazy testowania obu gier posłużyły jako niezamierzony, ale pouczający test A / B, stwierdzając:
To był bardzo zbieg okoliczności, że mieli swój test mniej więcej w tym samym czasie co my. Według mojej wiedzy nie sądzę, by ktokolwiek z nas wiedział, że tak się stanie" Pozwoliło to zespołowi na "porównanie i zestawienie tego, jak niektóre z tych rzeczy się potoczyły".
To przypadkowe zazębienie nastąpiło w momencie, gdy oba studia zmieniły biegi w celu uruchomienia gatunku, który w ostatnich latach odnotował gwałtowny wzrost, z tytułami takimi jak Helldivers 2, Escape from Tarkov i niezależnymi hitami, takimi jak Escape from Duckov.
Watkins uznał, że była to świetna okazja, aby zobaczyć, jak gracze zareagowali na drastycznie różne projekty obu gier, stwierdzając: "Ciekawie było śledzić, co gracze myśleli o tych pewnych rzeczach lub co działało w ich kontekście, a co nie, i co mogło działać w naszym"
Wspomniał również, że nie był w stanie w pełni obserwować rozgrywki w Marathon , biorąc pod uwagę, że większość testów gry była ograniczona. Mimo to życzył grze sukcesu po jej ewentualnej premierze, mówiąc: "Uważam, że styl graficzny jest bardzo sugestywny... Osobiście jestem ciekaw, jak to się skończy. Mam nadzieję, że zobaczę tego więcej w przyszłości"
Test gry Embark Server Slam odbył się w dniach od 17 do 19 października 2025 roku na komputerach PC za pośrednictwem Steam i Epic Games Store, PlayStation 5 i Xbox Series S|X. Testy w imponujący sposób zgromadziły 189 668 jednoczesnych graczy na samej platformie Steam, pomimo początkowych błędów serwerów, które skłoniły graczy do ponownej instalacji pełnej wersji gry, utrudniając niektórym doświadczenie.
Opinie na temat Arc Raiders były w dużej mierze pozytywne, choć kilka osób wyraziło frustrację z powodu braku trybu pierwszoosobowego - funkcji, którą Watkins wykluczył z powodu problemów z wiernością zasobów z bliska. Ogromny sukces testów gry Server Slam dobrze wróży nadchodzącej pełnej wersji Arc Raiders, czyniąc ją potencjalnym hitem w zatłoczonym gatunku.