Doniesienia o remasterze Red Dead Redemption dla PS5, Nintendo Switch 2i Xbox Series X/S pojawiły się kilka tygodni temu, po czym ogłoszono premierę gry na iPhone'ach, iPadach, urządzeniach Android, a nawet Netflix. Podczas gdy ulepszenia w wersjach gry na PS5 i Xbox Series są stosunkowo niewielkie, port mobilny podobno się wyróżnia.
Niedawno, YouTuber MrMacRight, który wcześniej analizował Wydajność gier AAA na iPhone 17 Pro Max i najnowszym iPadzie Pro M5przetestował nowy port Red Dead Redemption na wielu generacjach iPhone'ów i iPadów, a wyniki są całkiem godne uwagi.
Na M4 iPad Prored Dead Redemption oferuje dwa tryby graficzne: tryb Fidelity zablokowany na 30 FPS i tryb Performance celujący w 60 FPS. Zgodnie z testami, model M4 jest w stanie utrzymać stabilne 60 FPS w trybie wydajności, nawet przy maksymalnej skali rozdzielczości, dzięki konsekwentnie niskim czasom klatek GPU. Wewnętrzna rozdzielczość renderowania wydaje się być niższa niż raportowana rozdzielczość wyjściowa, ale tempo wyświetlania klatek pozostaje płynne, bez widocznych mikroprzycięć. Tylko M4 i M5 iPad Pro obsługują obecnie 60 FPS, co czyni je najlepszymi urządzeniami Apple do grania w mobilny port Red Dead Redemption.
Tryb Fidelity poprawia jakość obrazu, ale pozostaje ograniczony do 30 FPS. YouTuber zauważa, że czasy klatek GPU M4 technicznie pozwoliłyby na tryb 40 FPS, choć opcja ta nie istnieje w obecnej kompilacji.
Po stronie iPhone'a iPhone 15 Pro, iPhone 16 Pro i iPhone 17 Pro zmierzają do 40 FPS w trybie wydajności zamiast 60 FPS. Ograniczenie to wydaje się być celowe, aby zmniejszyć obciążenie termiczne i dostosować się do ograniczeń czasu generowania klatek przez GPU w pełnej rozdzielczości. Tryb Fidelity działa na tych urządzeniach ze stabilną prędkością 30 FPS. Co ciekawe, chociaż iPad mini z A17 Pro wykorzystuje ten sam układ, co iPhone 15 Pro, jest on ograniczony do 30 klatek na sekundę ze względu na mniejszą liczbę rdzeni GPU.
Starszy sprzęt zapewnia mieszane wyniki. The M1 iPad Pro i nowszy M3 iPad Air działają w 30 FPS bez dostępu do przełączników Fidelity lub Performance. M1 czasami osiąga czasy klatek GPU poniżej 16 ms, co sugeruje, że tryby 40 lub nawet 60 FPS mogą być możliwe, jeśli zostaną włączone w przyszłej aktualizacji. Tymczasem iPad Air M3 boryka się z większymi trudnościami ze względu na wyższą rozdzielczość wyświetlacza.
The iPhone 12 Pro utrzymuje stałe 30 FPS, choć przy wyraźnie niższej rozdzielczości wewnętrznej (około 864p według Metal HUD). Jakość wizualna pozostaje akceptowalna, ale aliasing i zmniejszona gęstość liści są bardziej zauważalne. Dla porównania, oryginalna wersja Nintendo Switch renderuje w 1080p i 30 FPS, ale ma podobne podstawy wizualne, a obie platformy polegają na FXAA do antyaliasingu, zauważa YouTuber.
Niektóre urządzenia wykazują obecnie poważne problemy graficzne. Modele takie jak iPhone XR i iPad Pro z A12Z podobno cierpią z powodu poważnych błędów renderowania, które sprawiają, że gra jest niegrywalna.
Dodatkowe brakujące funkcje obejmują HDR, dudnienie kontrolera i opcjonalną obsługę klawiatury i myszy na iPadzie. YouTuber podkreślił również brak wersji na komputery Mac. W chwili pisania tego tekstu można grać w Red Dead Redemption na MacBookach na dwa sposoby: po pierwsze, za pośrednictwem warstwy tłumaczenia innej firmy o nazwie CrossOvera po drugie, poprzez streaming w chmurze. Wspomniano również o obsłudze Apple TV jako potencjalnej możliwości, biorąc pod uwagę, że najnowsze A15-spełniają wymagania techniczne.
Ogólnie rzecz biorąc, wydajność mobilnego portu Red Dead Redemption pozostaje obiecująca, szczególnie na najnowszym sprzęcie iPhone i iPad. MrMacRight porównuje również rozgrywkę i jakość obrazu między wersjami gry na PS5 i iPada, więc proszę zapoznać się z pełnym filmem, do którego link znajduje się poniżej.











