Tesla stanęła w obliczu silnej presji na swoim rodzimym rynku, ponieważ konkurencja na amerykańskim rynku pojazdów elektrycznych nasila się. Według danych Cox Automotive za pośrednictwem Reutersa, udział producenta samochodów w rynku spadł poniżej 40 procent po raz pierwszy od 2017 roku.
Udział Tesli w rynku spadł w sierpniu do 38 procent, kontynuując trend spadkowy. Spadł on do 42 procent w czerwcu, kiedy to sprzedano ponad 53 000 pojazdów w USA. Inni producenci pojazdów elektrycznych ponad dwukrotnie zwiększyli swoją łączną sprzedaż w tym samym miesiącu.
Dostawy Tesli wzrosły w sierpniu o 3,1 procent. Wzrost ten pozostawał jednak w tyle za 14-procentowym wzrostem odnotowanym przez cały rynek.
To inna rzeczywistość dla Tesli, która kiedyś kontrolowała ponad 80 procent amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych. Rywale, w tym Hyundai, Kia, Honda, Ford i GM, wkroczyli na rynek, wykorzystując oferty, aby zachęcić kupujących samochody. Nawet wprowadzenie na rynek odświeżonego Modelu 3 i Modelu Y nie było w stanie powstrzymać krwawienia.
Wielu obserwatorów branży łączy również zwiększony udział Elona Muska w polityce krajowej ze spadkiem globalnej sprzedaży Tesli. Firma koncentruje się jednak ostatnio na innych biznesach, w tym robotaxis i robotach humanoidalnych.