Zaledwie kilka dni po pierwszym wycieku do sieci trafiły kolejne materiały z rozgrywki z dawno anulowanej gry Prey 2, będącej sequelem wydanego w 2006 roku na konsolę Xbox 360 tytułu Prey, stworzonego przez Human Head Studios.
Oryginalny projekt Prey 2 został ogłoszony w 2006 roku i był rozwijany przez prawie pięć lat, zanim został oficjalnie anulowany przez Bethesda Softworks w 2011 roku z powodu zmiany priorytetów, gdy firma przesunęła się w kierunku rozwoju Dishonored.
Gra miała być ambitnym tytułem z otwartym światem, osadzonym na stacji kosmicznej science-fiction o nazwie Mayhem, gdzie gracze wcielali się w łowców nagród. Teraz, po ponad 14 latach, fani otrzymują rzadki wgląd w to, co mogło być, ponieważ nowy materiał filmowy spakowany przez współzałożyciela New Blood Interactive, Dave'a Oshry'ego, został udostępniony w pięciominutowym filmie na X 7 września 2025 roku.
Wcześniejsze przecieki zostały opublikowane na r/GamingLeaksAndRumorsi trzyletni wątek o Prey i Duke Forever, który zawierał fragmenty wideo i zrzuty ekranu z gry, , co skłoniło Oshry'ego do połączenia wszystkiego razem do publicznego wyświetlenia w Internecie. Oshry stwierdził po prostu: "5 kolejnych minut rozgrywki Prey 2 zostało opublikowanych anonimowo na Duke4 ze wszystkich miejsc. Miłego oglądania!"
Kompilacja zawierała płynny system ruchu w grze, narzędzia do skanowania wskazówek, mechanikę maskowania i strzelaninę w futurystycznej scenerii oświetlonej neonami.
Jest to następstwem pierwszego poważnego przecieku, który pojawił się w Internecie 3 września, kiedy to kanał YouTube pod nazwą "David Halsted" przesłał pięć filmów deweloperskich trwających łącznie niecałe 20 minut, w tym wczesne grafiki koncepcyjne, animacje i sekwencję otwierającą, która przeszła do rozgrywki. Wideo zostało już usunięte przez kanał.
To, co naprawdę przyciąga uwagę, to fakt, że Prey 2 od Human Head Studios wydawał się znacznie wyprzedzać swoje czasy, nawet jak na standardy z 2025 roku, z futurystycznym środowiskiem gry podobnym do Cyberpunk 2077 od CD Projekt Red, gry, która ukazała się ponad dekadę przed zamknięciem prac nad grą.
Human Head Studios zostało założone w 1997 roku i było najbardziej znane z oryginalnego tytułu Prey, który sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy. Studio włożyło większość swoich zasobów w rozwój Prey 2, zanim Bethesda wycofała się z projektu, podobno z powodu niezadowolenia z zakresu i wizji prototypu. Human Head kontynuowało swoją działalność aż do zamknięcia w 2019 roku, a kluczowi deweloperzy przenieśli się do innych projektów.
Wcześniej były wiceprezes Bethesdy ds. marketingu i komunikacji, Pete Hines, odniósł się również do wewnętrznego sporu dotyczącego wykorzystania tytułu Prey w reboocie Arkane Austin z 2017 roku, któremu był przeciwny, stwierdzając:
"Proszę nawet nie zaczynać. Zdecydowanie wkurzyłem niektórych ludzi wewnętrznie z tego powodu, ponieważ tak mocno walczyłem przeciwko używaniu tej nazwy.
Jestem głową włóczni, ale miałem wielu ludzi w moim zespole - markę, PR i społeczność - i czujemy, że obciążamy ją nazwą, w której spędzamy więcej czasu wyjaśniając, dlaczego nazywa się Prey, niż rozmawiając o grze. Żałuję, że przegrałem tę bitwę. Ale nikt na tej planecie nie mógłby włożyć więcej wysiłku w dobrej wierze, by zmienić zdanie na ten temat"