Firma Tern rozszerzyła swoją ofertę e-rowerów klasy premium, wprowadzając na rynek całkowicie nowy Vektron czwartej generacji. Tym razem jest to skoncentrowany na mieście firma ogłosiła dwa modele w ramach linii Vektron czwartej generacji - Vektron P10 i Vektron P5i. Oba modele mają składaną ramę z hydroformowanego aluminium 6061-AL w połączeniu z hydroformowanym widelcem Tern Tarsus 6061-AI.
Oprócz aluminiowej ramy, oba modele wyposażone są w ten sam silnik i akumulator. Mówiąc bardziej precyzyjnie, P10 i P5i są zasilane przez Bosch Performance Line, który zapewnia maksymalną prędkość 20 mil na godzinę (32,1 km/h). Wewnątrz Vektrona 4. generacji znajduje się akumulator Bosch PowerPack 500 Wh, który ma oferować maksymalny zasięg do 88 mil (141,6 km) na jednym ładowaniu.
To, co odróżnia od siebie P10 i P5i, to układ napędowy. Pierwszy z nich jest wyposażony w 10-biegową przekładnię Shimano Deore, podczas gdy drugi jest wyposażony w napęd pasowy Gates Carbon w połączeniu z 5-biegową przekładnią Shimano Nexus. Jeśli chodzi o wagę, P5i waży około 21,4 kg (47,2 funta), podczas gdy P10 jest nieco lżejszy od pierwszego, ważąc 20 kg (44,1 funta). Oba modele mają jednak taką samą ładowność wynoszącą 125 kg.
Co więcej, oba nowe modele Vektron posiadają certyfikaty UL 2849 i EN 15194. Inne funkcje obejmują hydrauliczne hamulce tarczowe Magura MT4, regulowany kokpit, kompaktowy wyświetlacz Bosch Purion, przednie światło o mocy 190 lumenów, tylne światło Herrmans H-Trace i tylny bagażnik Atlas V o łącznej ładowności 27 kg.








